Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiviestintäsuunnitelma opiskelijahakumarkkinointiin : Hämeen ammattikorkeakoulun bio- ja elintarviketekniikan koulutusohjelman markkinointiviestinnän kehittäminen

Kihlman, Krista (2011)

Avaa tiedosto
kihlman_krista.pdf (1.069Mt)
Lataukset: 


Kihlman, Krista
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201103293669
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä laadittiin markkinointiviestintäsuunnitelma
opiskelijahakumarkkinointiin Hämeen ammattikorkeakoulun bio- ja elintarviketekniikan koulutusohjelmalle vuosiksi 2011–2012.

Bio- ja elintarviketekniikan koulutusohjelma toimii Hämeenlinnassa, Visamäen yksikössä, ja se järjestää ammattikorkeakoulututkintoon valmistavaa koulutusta sekä nuorille että aikuisille. Opintojen suuntautumisvaihtoehdot ovat meijeriteknologia ja elintarvike- ja ympäristöbioteknologia.

Markkinointiviestintäsuunnitelman tekemisen tarkoituksena oli kehittää bio- ja elintarviketekniikan koulutusohjelman omaa markkinointia, jotta koulutusohjelma saisi jatkossa yhteishaussa tarpeeksi ensisijaisia hakijoita.

Opinnäytetyön toiminnallisen osuuden tueksi tehtiin teemahaastatteluja bio- ja elintarviketekniikan opiskelijoille, jotta saataisiin kerättyä opiskelijoiden mielipiteitä siitä, miten koulutusohjelman markkinointia pitäisi kehittää. Työn teoriaosuus nojaa pitkälti olemassa oleviin teorioihin markkinointiviestinnän eri osa-alueista. Lisäksi käytettiin hyväksi kirjallisuutta digitaalisuuden ja sosiaalisen median hyödyntämistä markkinoinnissa.

Markkinointiviestintäsuunnitelma laadittiin ottaen huomioon toimeksiantajan toiveet. Suunnitelmassa keskityttiin sosiaalisen median sekä verkon hyödyntämiseen
opiskelijahakumarkkinoinnissa unohtamatta kuitenkaan perinteisiä mainontakanavia. Markkinointiviestintäsuunnitelma tehtiin kahden eri budjetin näkökulmasta.

Koulutusohjelman markkinointiviestinnän on oltava jatkuvaa toimintaa, jossa näkyvyyttä ja tunnettuutta pyritään kasvattamaan myös hakuaikojen ulkopuolella. Markkinoinnissa oltava riittävästi resursseja, jotta sen toteuttamisessa oltaisi jatkuvasti ajan tasalla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste