Palvelimelta ladattavan tiedon käyttäminen videopelin toiminnan syötteenä
Hämäläinen, Reino (2019)
Hämäläinen, Reino
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120825387
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019120825387
Tiivistelmä
Traplight Games videopeliyhtiö on videopeliprojektissa Battle Legion käyttänyt järjestelmää, jonka avulla pelisimulaation toimintaa voidaan muuttaa ilman että pelisimulaation lähdekoodia käännetään uudestaan. Tämä opinnäytetyö tutkii järjestelmää, kuinka se toimii, mitä hyötyä siitä on ollut pelin kehitystiimille ja mitä ongelmia järjestelmässä on ollut.
Opinnäytetyössä tutkittiin järjestelmän toimintaa. Järjestelmän toiminnan periaatteet on pyritty esittämään selkeästi ja tiiviistetysti. Samoja periaatteita voidaan toivottavasti hyödyntää muissa projekteissa, joissa samanlaiselle järjestelmälle on tarvetta. Järjestelmään perehdyttiin osallistumalla sen rakentamiseen ja ylläpitämiseen.
Opinnäytetyössä todettiin, että järjestelmän toiminnan rakennuspalikat ovat yksinkertaisia. Suuri määrä pelisimulaation toiminnasta määräytyy muokattavan tiedon perusteella, joka on yksi simulaation syötteistä. Tämä järjestelmä vähensi pelijärjestelmän kehittämiseen menevää aikaa, mutta aiheutti myös ongelmia järjestelmän altistamien virheiden takia.
Opinnäytetyössä tutkittiin järjestelmän toimintaa. Järjestelmän toiminnan periaatteet on pyritty esittämään selkeästi ja tiiviistetysti. Samoja periaatteita voidaan toivottavasti hyödyntää muissa projekteissa, joissa samanlaiselle järjestelmälle on tarvetta. Järjestelmään perehdyttiin osallistumalla sen rakentamiseen ja ylläpitämiseen.
Opinnäytetyössä todettiin, että järjestelmän toiminnan rakennuspalikat ovat yksinkertaisia. Suuri määrä pelisimulaation toiminnasta määräytyy muokattavan tiedon perusteella, joka on yksi simulaation syötteistä. Tämä järjestelmä vähensi pelijärjestelmän kehittämiseen menevää aikaa, mutta aiheutti myös ongelmia järjestelmän altistamien virheiden takia.