Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisäinen markkinointi osana yrityksen toimintaa

Jaakkola, Emmi (2019)

Avaa tiedosto
Jaakkola_Emmi.pdf (841.1Kt)
Lataukset: 


Jaakkola, Emmi
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121025687
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä sisäiseen markkinointiin, siihen vaikuttaviin tekijöihin ja tutkia sitä kaupanalalla toimivassa yrityksessä. Tarkoituksena oli lisäksi laatia ja analysoida kysely, jonka avulla kartoitettiin kohdeyrityksen henkilökunnan kokemuksia ja näkemystä yrityksen sisäisen markkinoinnin toimivuudesta. Tavoitteena opinnäytetyössä oli saada kyselyn avulla välineitä kohdeyrityksen sisäisen markkinoinnin kehittämiseen. Lisäksi tavoitteena oli avata sisäisen markkinoinnin merkitystä yrityksen palveluvalmiuteen.

Tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli määrällistä tutkimusta. Aineisto kerättiin sähköisen kyselylomakkeen avulla. Kyselyssä oli 25 väitettä ja viisi avointa kysymystä. Kysely toteutettiin Webropol-ohjelmalla. Tutkimukseen vastasi 9 kohdeyrityksen henkilökunnan jäsentä.

Tutkimuksen tuloksissa ilmeni, että kohdeyritys on jakautunut kahtia. Ilmapiiri on huono henkilökunnan keskuudessa, eikä yhtenäistä linjaa työtavoissa ole. Henkilökunta myös kokee, että yrityksen johto ei toimi lupauksiensa mukaisesti ja asiat eivät mene parempaan suuntaan. Yhteishengen parantamiseen toivotaan enemmän huomiota ja selvyyttä kohdeyrityksen sääntöihin ja käytänteisiin. Henkilökunta kokee myös olevansa väsynyt ja toivoo henkilökunnan lisäystä.

Johtopäätöksenä voidaan todeta, että henkilökunta haluaa muutosta yrityksen nykyiseen tilaan. Henkilökunta haluaa nähdä enemmän tekoja ja vähemmän puhetta. He haluavat, että työpaikan ilmapiiri muuttuu positiivisemmaksi niin että kaikki otetaan huomioon ja asioista pystytään keskustelemaan avoimesti.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste