Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Peliprototyypin luominen Unity DOTSia käyttäen

Maunuksela, Eetu (2019)

 
Avaa tiedosto
Maunuksela_Eetu.pdf (1.705Mt)
Lataukset: 


Maunuksela, Eetu
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121125975
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli oppia ymmärtämään ja käyttämään Unity-pelinkehitysalustan uutta kehitysvaiheessa olevaa teknologiapakettia ja sen kolmea osaa. Opinnäytetyössä tutkittiin, miten uusien teknologioiden käyttäminen eroaa perinteisestä Unitystä ohjelmoinnin ja työnkulun kannalta sekä mitä hyötyjä tai haittoja teknologiapaketti mahdollisesti tuo tullessaan. Opinnäytetyössä käytettiin Unityn 2019.1.10f1 -versiota. Koodin kirjoittamiseen käytettiin Microsoft Visual Studiota ja C#-ohjelmointikieltä.

Uusi teknologiapaketti on suuri kokonaisuus ja sen ominaisuuksien ja menetelmien oppiminen ja sisäistäminen lyhyessä ajassa koitui haastavaksi. Opinnäytetyön tuloksena syntyi 2D-pelin prototyyppi, joka on tehty Unityn uusia teknologioita käyttäen. Uusien teknologioiden avulla voidaan parantaa huomattavasti pelin suorituskykyä. Lisäksi ne auttavat kirjoittamaan helppolukuista koodia ja vähentämään bugeja eli ohjelmointivirheitä. Opinnäytetyön aikana kävi ilmi, että paketista puuttuu vielä paljon oleellisia ominaisuuksia.

Johtopäätöksinä todettiin, että uuden teknologiapaketin kokonaisuuden sisäistämiseen vaaditaan pidempi aika kuin tämän opinnäytetyön tekemiseen käytetty aika. Lisäksi teknologiapaketin osia on tällä hetkellä järkevin käyttää yhdessä perinteisen Unityn kanssa, jos haluaa hyötyä uudesta teknologiapaketista. Uusi teknologiapaketti on kuitenkin viemässä Unityä oikeaan suuntaan, ja se on tulevaisuudessa varmasti osa Unityä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste