Markkinointiviestinnän kehittäminen tuotantoyhtiössä : case - Saut Productions
Odda, Nabil (2019)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121126144
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121126144
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten tuotantoyhtiön markkinointiviestintää voidaan kehittää näkyväksi ja selkeäksi. Aihe on ajankohtainen, sillä markkinointiviestinnän sekä brändikehittämisen rooli on yhä tärkeämpi osa-alue luovilla aloilla. Pelkällä työn laadulla on vaikea erottautua ja siksi on tärkeää kehittää markkinointiviestintää niin, että se tukee yrityksen tavoitteita tavoittaa potentiaalisia asiakkaita B2B-markkinoilla. Opinnäytetyö on muodoltaan toiminnallinen ja sen tavoitteena oli laatia uudenlainen markkinointiviestintäsuunnitelma Saut Productionsille.
Menetelminä käytettiin pääasiassa erilaisia kehittämistehtäviä, jotka tehtiin työpajoissa yhdessä toimeksiantajan kanssa. Työpajat sisälsivät erilaisia suunnitteluun, yrityksen lähtötilanteen arviointiin ja käytännön toteutukseen liittyviä tehtäviä. Näiden päämääränä oli kehittää yrityksen markkinointi- sekä brändiviestintää.
Työpajojen tuloksena syntyi uudenlainen markkinointiviestintästrategia, jota toimeksiantaja pystyy hyödyntämään asiakastapaamisissa ja kontaktoinneissa. Uusi strategia on tehnyt Saut Productionsista näkyvämmän ja helpottanut verkoston laajentamisessa. Johtopäätöksenä todetaan, että uusi markkinointiviestintästrategia on parantanut toimeksiantajan pyrkimyksiä tuoda esille Saut Productionsin arvoja sekä palveluita näkyvästi esille. This thesis deals with marketing and brand communication. The aim is to look into the ways of developing the production company’s marketing communication to be more distinct and clearer. The topic is current due to the more important role of marketing and brand communication development in the creative industry. It is difficult to stand out only with the quality of the work and therefore it is important to develop the marketing communication in a way that it supports the goals to reach potential customers in the B2B market. This study was done as a functional thesis and its objective was to design a new marketing communication plan for the commissioner Saut Productions.
Methods used included mainly different development tasks that were done in workshops together with the client. Workshops were related to planning, evaluating company’s present situation and implementation of practices. The aim of these exercises was to develop company’s marketing and brand communication.
As a result of the workshops, the outcome was a new marketing communication strategy that the client is able to utilize with the customer meetings and connections. The new strategy has made Saut Productions more prominent and eased the expanding the company’s network. The conclusion is that the new marketing communication strategy has improved the client’s aim to bring out the visibility of Saut Productions’ values and services.
Menetelminä käytettiin pääasiassa erilaisia kehittämistehtäviä, jotka tehtiin työpajoissa yhdessä toimeksiantajan kanssa. Työpajat sisälsivät erilaisia suunnitteluun, yrityksen lähtötilanteen arviointiin ja käytännön toteutukseen liittyviä tehtäviä. Näiden päämääränä oli kehittää yrityksen markkinointi- sekä brändiviestintää.
Työpajojen tuloksena syntyi uudenlainen markkinointiviestintästrategia, jota toimeksiantaja pystyy hyödyntämään asiakastapaamisissa ja kontaktoinneissa. Uusi strategia on tehnyt Saut Productionsista näkyvämmän ja helpottanut verkoston laajentamisessa. Johtopäätöksenä todetaan, että uusi markkinointiviestintästrategia on parantanut toimeksiantajan pyrkimyksiä tuoda esille Saut Productionsin arvoja sekä palveluita näkyvästi esille.
Methods used included mainly different development tasks that were done in workshops together with the client. Workshops were related to planning, evaluating company’s present situation and implementation of practices. The aim of these exercises was to develop company’s marketing and brand communication.
As a result of the workshops, the outcome was a new marketing communication strategy that the client is able to utilize with the customer meetings and connections. The new strategy has made Saut Productions more prominent and eased the expanding the company’s network. The conclusion is that the new marketing communication strategy has improved the client’s aim to bring out the visibility of Saut Productions’ values and services.