Somevideo markkinoinnin välineenä : case Hylje Wear
Sulander, Jyri (2019)
Sulander, Jyri
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226277
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121226277
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii sosiaalisen median videota yrityksen markkinoinnin välineenä.
Opinnäytetyössä käsitellään videon teknistä toteutusta käsikirjoituksesta ja kuvauksesta aina julkaisuun ja markkinointiin saakka sekä tutkitaan tarkemmin myös potentiaalisia julkaisukanavia. Lisäksi opinnäytetyössä perehdytään lyhytvideon asemaan markkinoinnin kentällä nyt ja tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä käsitellään myös valmiin videon markkinointiin liittyviä asioita ja sitä, miksi tämä kyseinen mainoskampanja toimi niin hyvin.
Opinnäytetyössä käsiteltävä videotuotanto on tehty Viestintäliiga Oy:n työntekijänä, Hylje Wearin toimeksiannosta. Projektin yhteydessä on harjoiteltu myös Facebookin Business Managerissa tehtävää mainontaa sekä sieltä kerättävään dataan perustuvaa mainonnan optimointia. Itse mainonnan konkreettiset toimenpiteet on tehnyt Hylje Wear.
Video valittiin mainonnan välineeksi tässä tapauksessa siitä syystä, että mainostarkoitukseen käytettävien videoiden ja niiden saavuttaman suosion käyrä on vahvasti nousussa. Videot tarjoavatkin todella laajoja mahdollisuuksia mainostajan näkökulmasta. Avainasemassa videomainoksen menestymisen kannalta ovat videon pituus, sen ensimmäiset sekunnit sekä riittävän perusteellisesti ja kohdennetusti tehty markkinointi. This thesis studies the technical implementation of social media marketing video from scriptwriting and filiming all the way to publishing and marketing the video. This thesis will also orient the position of a short video in a marketing field and the limitless possibilities that video form brings with it.
I´ve done the video production as Viestintäliiga Ltd´s employee for our client Hylje Wear. During the project if also been able to practice Facebook marketing and analyzing the data gathered from the Business Manager. The marketing measures itself are published by Hylje Wear.
Video was selected as the form of marketing in this case because of the steeply rising curve of videos which are used for marketing. Other upside is the limitless opportunities that video form allows the marketer to use and develop.
And when it comes to the question wheter the video is succesfull or not, it´s length, first few seconds and thoroughly enough targeted marketing are the key elements.
Opinnäytetyössä käsitellään videon teknistä toteutusta käsikirjoituksesta ja kuvauksesta aina julkaisuun ja markkinointiin saakka sekä tutkitaan tarkemmin myös potentiaalisia julkaisukanavia. Lisäksi opinnäytetyössä perehdytään lyhytvideon asemaan markkinoinnin kentällä nyt ja tulevaisuudessa. Opinnäytetyössä käsitellään myös valmiin videon markkinointiin liittyviä asioita ja sitä, miksi tämä kyseinen mainoskampanja toimi niin hyvin.
Opinnäytetyössä käsiteltävä videotuotanto on tehty Viestintäliiga Oy:n työntekijänä, Hylje Wearin toimeksiannosta. Projektin yhteydessä on harjoiteltu myös Facebookin Business Managerissa tehtävää mainontaa sekä sieltä kerättävään dataan perustuvaa mainonnan optimointia. Itse mainonnan konkreettiset toimenpiteet on tehnyt Hylje Wear.
Video valittiin mainonnan välineeksi tässä tapauksessa siitä syystä, että mainostarkoitukseen käytettävien videoiden ja niiden saavuttaman suosion käyrä on vahvasti nousussa. Videot tarjoavatkin todella laajoja mahdollisuuksia mainostajan näkökulmasta. Avainasemassa videomainoksen menestymisen kannalta ovat videon pituus, sen ensimmäiset sekunnit sekä riittävän perusteellisesti ja kohdennetusti tehty markkinointi.
I´ve done the video production as Viestintäliiga Ltd´s employee for our client Hylje Wear. During the project if also been able to practice Facebook marketing and analyzing the data gathered from the Business Manager. The marketing measures itself are published by Hylje Wear.
Video was selected as the form of marketing in this case because of the steeply rising curve of videos which are used for marketing. Other upside is the limitless opportunities that video form allows the marketer to use and develop.
And when it comes to the question wheter the video is succesfull or not, it´s length, first few seconds and thoroughly enough targeted marketing are the key elements.