Open-World Game Design : case Study : The Legend of Zelda : Breath of the Wild
Vidqvist, Joel (2019)
Vidqvist, Joel
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326456
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121326456
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön yhteydessä luotiin kriittinen analyysivideo The Legend of Zelda: Breath of the Wildista. Pelin pelisuunnittelu asetettiin mikroskoopin alle videon tuottamisen aikana. Tavoite oli selvittää, olivatko pelikehittäjät onnistuneet visionsa toteuttamisessa ja oliko heidän näkökulmansa pelisuunnitteluun pitävä.
Kävi ilmi, että Breath of the Wildin suuresta suosiosta huolimatta Nintendon pelisuunnittelu oli ristiriidassa lopullisen tuotteen kanssa. Vaikka heidän ideansa sopi hyvin yhteen avoimen peliympäristön käsitteiden kanssa, ajatus tilanteiden ratkaisemisesta pelaajan omin keinoin pätikin lopulta vain joihinkin varhaisiin osiin pelistä siinä missä myöhemmät osat vaikuttivat toissijaisilta.
Kävi ilmi, että Breath of the Wildin suuresta suosiosta huolimatta Nintendon pelisuunnittelu oli ristiriidassa lopullisen tuotteen kanssa. Vaikka heidän ideansa sopi hyvin yhteen avoimen peliympäristön käsitteiden kanssa, ajatus tilanteiden ratkaisemisesta pelaajan omin keinoin pätikin lopulta vain joihinkin varhaisiin osiin pelistä siinä missä myöhemmät osat vaikuttivat toissijaisilta.