Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Market research on the Swedish textile and fashion market for a Finnish headwear manufacturer : Case company: Tella Oy

Hämäläinen, Jenna (2019)

 
Avaa tiedosto
Thesis_Hamalainen.pdf (1.004Mt)
Lataukset: 


Hämäläinen, Jenna
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121626944
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu tukemaan toimeksiantajan Tela Oy:n laajentumista
Euroopan markkinoille. Tutkimus toimii pohjana, jonka avulla yritys voi rakentaa
oman vienti- ja maahantulostrategiansa.

Opinnäytetyö on jaettu teoriaosuuteen ja tutkimukseen. Tutkimus keskittyy analysoimaan Ruotsin tekstiili- ja muotimarkkinoiden nykyoloja, keskittyen erityisesti päähineisiin. Markkinaoloihin lukeutuvat mm. kilpailijat sekä mahdolliset jälleenmyyjät.
Kaikki kerätty tieto on toissijaista tietoa.

Lopputuloksena saatiin selville, että Ruotsi on varteenotettava vaihtoehto, kun yritys
päättää laajentaa toimintaansa ulkomaille. Markkinoilla on tiettyjä uhkia, mutta myös
mahdollisuuksia. Esimerkiksi ruotsalaisten kuluttajien arvot vastaavat Tella Oy:n arvoja. Laajempaa tutkimusta ja suunnittelua tarvitaan menestyneen markkinoille tulon toteuttamiseen.
 
This research was conducted to support the case company Tella Oy with their ongoing plans of expansion from Finland to the European market. The research serves
as a base on which the company can build their own export and market entry strategies.

This thesis can be divided into theoretical framework and empirical research. The
empirical research focuses on analysing the current conditions of the Swedish textile
and fashion market with a specific focus on headwear, including competitors and
potential retailers. All of the data in this thesis consists of secondary data, which
was collected as a desktop study.

Based on the research, we can say that entering the Swedish market is an option
that the case company should take into consideration when expanding their operations abroad. There are some threats that can be observed, but also opportunities,
like the fact that Swedish consumers’ values are in line with Tella Oy’s. Further research and planning is needed for a successful market entry.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste