Kiertotalouden markkinointi ja tulevaisuus : kuinka erottua kilpailijoista ja vastata kuluttajien tarpeisiin?
Hongell, Jemina (2019)
Hongell, Jemina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121627051
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121627051
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tutkii kiertotalouden markkinointia sekä tulevaisuudenkuvaa. Työssä selvitetään mitä kuluttajat ajattelevat kiertotalouden käyttämisestä mainonnassa ja onko mainonta heidän mielestään uskottavaa. Lisäksi selvitetään kuinka yritykset käyttävät kiertotaloutta mainonnassaan ja mihin he mainonnallaan pyrkivät.
Lähdemateriaalina käytetään tekemäni kuluttajakyselyn tuloksia ja kyselyssä positiivista palautetta saaneiden yritysten haastatteluita. Lisäksi käytetään kiertotalousyritysten ja kiertotaloutta sekä kestävää kehitystä edistävien organisaatioiden verkkosivuilta kerättyä tietoa ja kiertotaloutta käsitteleviä artikkeleita sekä mainoksia.
Tutkielma pyrkii löytämään kiertotalouden markkinoinnin ylikulutetut ja kuluttajissa negatiivisia reaktioita herättävät piirteet sekä erittelemään parhaiten toimineet markkinointi- ja brändäyskeinot. Näiden tietojen perusteella etsitään parhaat keinot ja väylät kiertotalouden markkinontiin tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö toimii apuna markkinoinnin ammattilaisille, kiertotalouden markkinoinnista kiinnostuneille sekä yritysten viestinnästä ja markkinoinnista vastaaville henkilöille. Tutkielma auttaa tulevaisuudessa välttämään huonoiksi koetut markkinointikeinot ja luomaan mielenkiintoisia kiertotalousbrändejä. My thesis examines the advertising and future of circular economy. It sorts out what consumers think about circular economy related advertising and how credible they find it. Thesis also examines how companies use circular economy in their advertising and where they aim to be with their choices.
As a source material I have used my consumer survey that I have conducted for this thesis and interviews of the companies who got positive feedback in the consumer survey. Information collected from websites of circular economy companies and sustainable development organizations have also been used among different articles of circular economy.
My thesis aims to point out the over used features that causes negative reactions in consumers and find the best working branding and advertising ways companies have used. With this information we find the best ways and channels for advertising of circular economy in the future.
My thesis will help people who work with advertising as a professional, in companies or have other interests towards circular economy advertising. It helps to avoid the malfunctioning advertising routines and create new interesting circular economy branding.
Lähdemateriaalina käytetään tekemäni kuluttajakyselyn tuloksia ja kyselyssä positiivista palautetta saaneiden yritysten haastatteluita. Lisäksi käytetään kiertotalousyritysten ja kiertotaloutta sekä kestävää kehitystä edistävien organisaatioiden verkkosivuilta kerättyä tietoa ja kiertotaloutta käsitteleviä artikkeleita sekä mainoksia.
Tutkielma pyrkii löytämään kiertotalouden markkinoinnin ylikulutetut ja kuluttajissa negatiivisia reaktioita herättävät piirteet sekä erittelemään parhaiten toimineet markkinointi- ja brändäyskeinot. Näiden tietojen perusteella etsitään parhaat keinot ja väylät kiertotalouden markkinontiin tulevaisuudessa.
Opinnäytetyö toimii apuna markkinoinnin ammattilaisille, kiertotalouden markkinoinnista kiinnostuneille sekä yritysten viestinnästä ja markkinoinnista vastaaville henkilöille. Tutkielma auttaa tulevaisuudessa välttämään huonoiksi koetut markkinointikeinot ja luomaan mielenkiintoisia kiertotalousbrändejä.
As a source material I have used my consumer survey that I have conducted for this thesis and interviews of the companies who got positive feedback in the consumer survey. Information collected from websites of circular economy companies and sustainable development organizations have also been used among different articles of circular economy.
My thesis aims to point out the over used features that causes negative reactions in consumers and find the best working branding and advertising ways companies have used. With this information we find the best ways and channels for advertising of circular economy in the future.
My thesis will help people who work with advertising as a professional, in companies or have other interests towards circular economy advertising. It helps to avoid the malfunctioning advertising routines and create new interesting circular economy branding.