Asiakastyytyväisyystutkimus : Case Korv Görans Kokkola
Leppänen, Susanna (2019)
Leppänen, Susanna
2019
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121626905
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121626905
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskysely. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi pikaruokaravintola Korv Görans Kokkola. Tarkoituksena oli tutkia Korv Göransin asiakastyytyväisyyttä ja tarkastella, mihin ollaan tyytyväisiä ja onko mahdollisesti tarpeellista tehdä muutoksia asiakkaiden tyytyväisyyden takaamiseksi. Kyselylomakkeet olivat fyysisesti esillä ravintolassa huhtikuusta kesäkuuhun 2019. Tutkimuskysymyksien tarkoituksena oli selvittää, ketkä pikaruokaravintolassa käy, heidän ikänsä, vierailujen tiheys, sekä mitä mieltä he ovat tuotteista, ravintolasta, henkilökunnasta, asiakaspalvelusta ja asiakaspalautteesta. Kyselyyn vastauksia saatiin 111 kappaletta, mikä tuotti suuren määrän dataa, joka mahdollisti asiakaskunnan tyytyväisyyden tarkastelun laajalla otannalla. Tutkimusmenetelmänä käytin määrällistä tutkimusta eli kvantitatiivista tutkimusta.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, toimeksiantajan esittelystä, kyselyn vastausten analysoinnista, palautteiden ja kehitysideoiden tarkastelusta. Lopussa on esitetty johtopäätökset työstä. Lähdemateriaalina käytettiin kirjallisuutta, e-kirjoja sekä sähköisiä artikkeleja ja sähköpostihaastattelua.
Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta, toimeksiantajan esittelystä, kyselyn vastausten analysoinnista, palautteiden ja kehitysideoiden tarkastelusta. Lopussa on esitetty johtopäätökset työstä. Lähdemateriaalina käytettiin kirjallisuutta, e-kirjoja sekä sähköisiä artikkeleja ja sähköpostihaastattelua.