Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Vilka fördelar får finländska företag av influencermarknadsföring via Instagram

Sjöberg, Roosa (2019)

 
Avaa tiedosto
Roosa_Sjöberg_slutligaexamensarbete2019.pdf (604.3Kt)
Lataukset: 


Sjöberg, Roosa
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121827371
Tiivistelmä
Digital marknadsföring har utvecklats genom åren och användningen av sociala medier har ökat. Det
finns olika marknadsföringsverktyg på sociala medier, och ett av dem är influencermarkandsföring.
Influencermarknadsföring omfattar marknadsföring på sociala medier i form av rekommendationer
och betalda reklamer från personer som har en betydande påverkan på andra människors köpbeslut

och åsikter. Detta examensarbete handlar om vilka fördelar har finländska företag ut av influencer-
marknadsföring via Instagram. Syftet med detta arbete är att granska varför influencermarknadsfö-
ring är viktigt för företag i Finland och varför det lönar sig att använda sig av Instagram som en

marknadsföringsplattform. Forskningsmetoden som används i arbetet är en semistukturerad intervju
med företaget Indieplace. Intervjun hölls på Indieplace huvudkontor med respondenten Aku Karasti

som jobbar som Account Manager på företaget. Indieplace är en av dom största influencermarknads-
föring byråer i Finland. Intervjun handlade om hur Indieplace använder sig an influecermarknadsfö-
ring och hur influencermarknadsföring ser ut i Finland. Resultatet av undersökningen var att det

finns flera fördelar för företag att arbeta tillsammans med influencers. Konsumenterna upplever att
det är tryggare att köpa produkter/tjänster via en influencer på sociala medier än på basis av andra

reklamer. Med hjälp av undersökningen kan man konstatera att Instagram är en utmärk social me-
dieplattform för influencermarknadsföring. Denna undersökning kan användas som en handbok för

finländska företag som vill införa influencermarknadsföring i sin marknadsföringsstrategi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste