Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinoinnin automaatiojärjestelmä osana markkinoinnin strategiaa : milloin käyttöönotto kannattaa?

Tienpää, Pauliina (2019)

Avaa tiedosto
Tienpää_Pauliina.pdf (491.7Kt)
Lataukset: 


Tienpää, Pauliina
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019121927531
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tarjota tietoa siitä, miksi ja milloin yrityksen kannattaa ottaa markkinoinnin automaatio osaksi omaa markkinoinnin strategiaansa, sekä miten se voi auttaa parantamaan yrityksen liiketoimintaa.

Työ toteutettiin kvalitatiivisena tutkimuksena ja se sisältää asiantuntija Heidi Kanasen haastattelun. Opinnäytetyössä käsitellään markkinoinnin automaatiota yleiskatsauksena ja perehdytään aiheeseen lähtien yrityksen tarpeiden tunnistamisesta. Työssä käydään läpi markkinoinnin automaation tarpeellisuutta ja soveltuvuutta yrityksille, sekä sen strategista hyödyntämistä. Työssä tunnistetaan myös mahdollisuuksia ja uhkia järjestelmän käytössä ja esitellään asiakkaan ostopolkua. Työ päättyy pohdintaan tuloksista ja tulevaisuudesta. Työ toimii hyvänä aloitusoppaana yrityksen perehtyessä markkinoinnin automaation tuomiin mahdollisuuksiin.

Tuloksena oli, että markkinoinnin automaation avulla pystytään tuottamaan laadukkaampia ja myyntivalmiimpia liidejä. Tämä edellyttää kuitenkin sisällöntuotannon riittävää määrää ja laatua. Lisäksi havaittiin, että markkinoinnin automaation hyödyntäminen asiakkaan hoitovaiheessa auttaa lisäämään kanta-asiakkuuksien määrää. Kummallakin edellä mainituista on positiivinen vaikutus yrityksen liikevaihtoon.

Johtopäätöksenä työssä on työn muuttuminen laadullisesti, mutta ei määrällisesti. Päätelmänä on, että yrityksen kannattaa ottaa markkinoinnin automaatio käyttöön silloin, kun tavoitteena on myynnin tukeminen, liidien määrän lisääminen, kokonaisvaltainen digitaalinen ostopolku tai pidemmät asiakassuhteet.
 
This thesis is focused on providing knowledge on marketing automation. It gives answers to why and when it would be profitable for a company to take marketing automation as a part of their marketing strategy and how it can help the company to improve their business.

This thesis was executed as a qualitative research and it includes the interview of Heidi Kananen. In the thesis marketing automation is reviewed through a general overview. The thesis begins with identifying a company’s needs and the further work consists of evaluating the necessity of marketing automation and its suitability for companies, as well as its strategic utilization. The thesis also recognizes various possibilities and threats in the use of marketing automation and it also demonstrates the digital customer path as a part of it.

The thesis ends with conclusions and speculation on the future of such technologies. This thesis can be found as a good starting guide for companies making themselves familiar with the possibilities of marketing automation.

The outcome was that with marketing automation it is possible to produce leads that have better quality and better readiness for sales. However this requires an adequate quality and quantity of content. It was also observed, that using marketing automation in the nurture-phase of a customers path it helped increase the amount of regulars among customers. All this has a positive impact on a company’s revenue.

The conclusion was that with marketing automation the work will change by quality, not quantity. It can be deduced, that a company should harness marketing automation when they are targeting to support the sales, generate more leads, form longer customer relationships or execute a comprehensive digital customer path.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste