Työnantajamielikuvan kehittäminen Anders Innovations Oy:ssä
Laaksonen, Nani (2019)
Laaksonen, Nani
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122327874
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122327874
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä tutkitaan työnantajamielikuvan, hakijakokemuksen ja työnantajalupauksen merkitystä Anders Innovations Oy:ssä sekä käsitellään alalla vallitsevaa osaajapulaa. Mitkä asiat vaikuttavat yrityksen houkuttelevuuteen ja kuinka paljon koodareita tarvitaan tulevina vuosina alalle?
Opinnäytetyössä selvitetään, millainen hakijakokemus Anders Innovationsilla on ja miten työnantajamielikuva on toteutunut yrityksessä rekrytoinnin jälkeen. Olennaisena kysymyksenä onkin selvittää, onko työnantajamielikuva oleellisesti muuttunut kohdeyrityksessä henkilön palkkauksen jälkeen.
Laadullinen tutkimus toteutettiin kvalitatiivisilla puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla. Haastattelun tavoitteena oli selvittää rekrytoinnin sujuvuutta, tutkia suosittuja työnhakukanavia ja yrityksen työnantajamielikuvaa.
Työnantajamielikuvalla on merkittävä vaikutus osaajien houkuttelemiseen varsinkin IT-alan työpaikkojen keskuudessa. Tyytyväiset ja onnistuneen hakijakokemuksen saaneet työnhakijat sekä sitoutuneet yrityksen sisäiset työntekijät ovat positiivisen työnantajamielikuvan oleellinen perusta. Tehdyn tutkimuksen perusteella kohdeyritykseen luotiin konkreettiset ehdotukset rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämiseksi. This thesis explores the importance of employer image, candidate experience and employer value proposition in an IT company. What are the factors that influence the attractiveness of a company and how many coders will be needed in the industry in the coming years?
This thesis explores what kind of candidate experience Anders Innovations has and how the image of the employer has been realized in the company after recruitment. The crucial question is to find out whether the employer image has changed significantly in the target company since the person was hired.
Qualitative research was conducted through qualitative semi-structured thematic interviews. The aim of the interview was to find out how well the recruitment was going, to find out about popular job search channels and the company's employer image.
The image of the employer brand has a significant impact on attracting talent, especially for IT jobs. Pleased candidates and recruits who have had successful recruit experience and committed workers are the base of the positive employer image. Finally, I created development ideas to improve recruitment and employer image.
Opinnäytetyössä selvitetään, millainen hakijakokemus Anders Innovationsilla on ja miten työnantajamielikuva on toteutunut yrityksessä rekrytoinnin jälkeen. Olennaisena kysymyksenä onkin selvittää, onko työnantajamielikuva oleellisesti muuttunut kohdeyrityksessä henkilön palkkauksen jälkeen.
Laadullinen tutkimus toteutettiin kvalitatiivisilla puolistrukturoiduilla teemahaastatteluilla. Haastattelun tavoitteena oli selvittää rekrytoinnin sujuvuutta, tutkia suosittuja työnhakukanavia ja yrityksen työnantajamielikuvaa.
Työnantajamielikuvalla on merkittävä vaikutus osaajien houkuttelemiseen varsinkin IT-alan työpaikkojen keskuudessa. Tyytyväiset ja onnistuneen hakijakokemuksen saaneet työnhakijat sekä sitoutuneet yrityksen sisäiset työntekijät ovat positiivisen työnantajamielikuvan oleellinen perusta. Tehdyn tutkimuksen perusteella kohdeyritykseen luotiin konkreettiset ehdotukset rekrytoinnin ja työnantajamielikuvan kehittämiseksi.
This thesis explores what kind of candidate experience Anders Innovations has and how the image of the employer has been realized in the company after recruitment. The crucial question is to find out whether the employer image has changed significantly in the target company since the person was hired.
Qualitative research was conducted through qualitative semi-structured thematic interviews. The aim of the interview was to find out how well the recruitment was going, to find out about popular job search channels and the company's employer image.
The image of the employer brand has a significant impact on attracting talent, especially for IT jobs. Pleased candidates and recruits who have had successful recruit experience and committed workers are the base of the positive employer image. Finally, I created development ideas to improve recruitment and employer image.