Instagramin käyttöönotto case-yrityksessä
Pajunen, Noora (2019)
Pajunen, Noora
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122227836
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2019122227836
Tiivistelmä
Opinnäytetyö laadittiin toimeksiantona vaatetusalan yritykselle Pajunen Oy:lle. Työn tavoitteena oli luoda yritykselle sosiaalisen median suunnitelma ja sen avulla lisätä yrityksen aktiivisuutta sosiaalisessa mediassa. Erityisenä tavoitteena oli perehtyä Instagramiin osana sosiaalisen median kokonaisuutta ja perustaa yritykselle Instagram-sivu.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin sosiaalista mediaa ja sen yleisimpiä kanavia, kuten Facebook, Twitter ja Youtube. Työssä paneuduttiin erityisesti Instagramin toimintaan ja Instagram-sivun perustamiseen. Lisäksi tarkasteltiin sosiaalisen median hyötyjä, ja sitä, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää yrityksen markkinoinnissa.
Työn tuloksena luotiin case-yritykselle Instagram-kanava ja tuotettiin sinne sisältöä. Sivuilla toteutettiin markkinointikampanja, jonka avulla tavoitettiin uusia seuraajia ja potentiaalista asiakaskuntaa. Tulevaisuudessa Instagramiin on tarkoitus keskittää kuvia yrityksen tuotteista, uutuuksia ja tarjouksista ja hyödyntää sitä osana yrityksen sosiaalisen median markkinointia.
Opinnäytetyön teoriaosassa käsiteltiin sosiaalista mediaa ja sen yleisimpiä kanavia, kuten Facebook, Twitter ja Youtube. Työssä paneuduttiin erityisesti Instagramin toimintaan ja Instagram-sivun perustamiseen. Lisäksi tarkasteltiin sosiaalisen median hyötyjä, ja sitä, miten sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää yrityksen markkinoinnissa.
Työn tuloksena luotiin case-yritykselle Instagram-kanava ja tuotettiin sinne sisältöä. Sivuilla toteutettiin markkinointikampanja, jonka avulla tavoitettiin uusia seuraajia ja potentiaalista asiakaskuntaa. Tulevaisuudessa Instagramiin on tarkoitus keskittää kuvia yrityksen tuotteista, uutuuksia ja tarjouksista ja hyödyntää sitä osana yrityksen sosiaalisen median markkinointia.