Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Millainen sisältö vetoaa matkoja ja tapahtumia järjestävän Elämys Groupin asiakkaisiin? : Sisältömarkkinoinnin kehittäminen B2B-yritykselle

Ala-Seppälä, Sanna (2020)

 
Avaa tiedosto
Ala-Seppala_Sanna.pdf (1.338Mt)
Lataukset: 


Ala-Seppälä, Sanna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202001211467
Tiivistelmä
Kehittämistyöni tavoitteena oli luoda sisältösuunnitelma yritysten matkoja ja tapahtumia järjestävälle Elämys Groupille. Yritys on aloittanut oman sisältömarkkinointinsa tiiviimmin vuoden 2019 alusta, muttei tarkalleen tiedä, millainen sisältö asiakkaisiin vetoaa.

Tutkimuksessani selvitin yrityksen asiakkaiden ja potentiaalisten asiakkaiden sisältömieltymyksiä seuraavien tutkimuskysymysten avulla: Mitkä ovat Elämys Groupin kohderyhmät? Millaista sisältöä kohderyhmät kuluttavat mieluiten? Miten kohderyhmät saadaan ohjattua sisältöihin tehokkaasti?

Koska kehittämistyöni tavoitteena oli luoda yrityksen avuksi sisältösuunnitelma eli ohjeistus määrätietoisempaan sisällöntuotantoon, käytin kehittämismenetelmänäni konstruktiivista tutkimusotetta. Aineistonhankintamenetelminä olivat teemahaastattelu, benchmarking eli vertailu sekä testaus. Teemahaastattelussa olivat mukana yrityksen edustajat, ja vertailun kohteena käytin hyviä esimerkkejä muun muassa B2B-sisällöntuotannosta. Testausta varten kirjoitin yrityksen kohderyhmille yhteensä yhdeksän artikkelia, joiden houkuttelevuutta testasimme.

Tulosten perusteella laadin Elämys Groupin sisällöntuotannon tueksi sisältösuunnitelman, jossa on listattu yrityksen sisältömissio, tyyli ja äänensävy, kohderyhmät, toimivat sisältökategoriat, jakelukanavat ja julkaisutahti sekä tavoitteet ja mittaaminen. Helsinkiläisyrityksen asiakkaisiin vetoavat jutut, joissa puhutaan tuloksen kasvattamisesta henkilöstöreissujen ja -tapahtumien avulla, esitellään tehtyjä toteutuksia sekä kerrotaan niiden liittymisestä työhyvinvointiin. Yrityksen on tärkeää aloittaa määrätietoinen sisällöntuotanto, sillä asiakkaiden sitouttaminen sisältömarkkinoinnin avulla vie aikaa.

Toteutin työni noin vuodessa eli tammikuun 2019 ja tammikuun 2020 välisenä aikana.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste