Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiviestinnän kanavien kartoittaminen Tmi Kalikoolle

Kaikkonen, Päivi (2011)

 
Avaa tiedosto
Kaikkonen_Paivi.pdf (1.012Mt)
Lataukset: 


Kaikkonen, Päivi
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201104295362
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli tamperelainen lastenvaatteita valmistava yritys Tmi Kalikoo. Työn tarkoituksena oli selvittää, mitkä markkinointiviestinnän kanavat olisivat yritykselle sopivia. Päämääränä oli uusien asiakkaiden tavoittaminen. Työssä tuli ottaa huomioon yrityksen vähäiset resurssit.

Työn teoreettisena viitekehyksenä käytettiin yleistä markkinoinnin ja markkinointiviestinnän kirjallisuutta sekä internetmarkkinointiin keskittyvää kirjallisuutta. Toimeksiantajalta saatiin tietoa yrityksen tilanteesta, mikä toimi työn lähtökohtana.

Kalikoon potentiaalisten asiakkaiden ostotottumuksia ja mainonnan huomioimista selvitettiin kvalitatiivisella tutkimuksella. Tutkimuksessa haastateltiin talvella 2011 neljää pienten lasten äitiä ja kaksi äitiä vastasi kyselyyn sähköpostitse. Äidit vastasivat perheissä lastenvaatehankinnoista, ja heidän ostopäätöksiinsä vaikuttivat eniten tuotteiden mukavuus, laatu ja hinta. Äidit seurasivat mainontaa pääosin Aamulehdestä. Lisäksi he seurasivat neuvoloiden ja kerhotilojen ilmoitustauluja.

Markkinointiviestinnän kanavia analysoitiin tehdyn tutkimuksen pohjalta Kalikoon resurssit huomioiden. Lähtökohtana oli uusien asiakkaiden tavoittaminen. Yrityksen toiveesta työssä painotettiin osittain internetissä tehtävää markkinointia. Analysoinnin perusteella yritykselle annettiin suosituksia eri markkinointikanavien hyödyntämisestä. Pienten lasten äitien tavoittamiseksi suositeltiin Aamulehden mainontaa sekä ilmoitusten jakamista neuvoloihin ja kerhoihin. Lisäksi Kalikoon markkinoinnin ilmettä tulisi saada yhtenäiseksi erityisesti verkkosivujen osalta. Jos yrityksellä on kiinnostusta hyödyntää internetiä enemmän markkinoinnissa, Facebookin ja bannerimainonnan käyttö koettiin sille sopiviksi kanaviksi. Markkinoinnin kehittämiseksi jatkossa Kalikoolle suositeltiin Pirkanmaan Buustin eBuustiin liittymistä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste