Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma : Internetmarkkinoinnin ja sosiaalisen median hyödyntäminen Tälli Oy:n markkinoinnissa

Heikkilä, Janica (2011)

 
Avaa tiedosto
Heikkila_Janica.pdf (463.0Kt)
Lataukset: 


Heikkilä, Janica
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105096770
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin tilauksesta Keuruun Haapamäellä sijaitsevalle Tälli Oy:lle. Opinnäytetyön tavoite oli parantaa yrityksen markkinointia ja keskittyä erityisesti sosiaalisen median mahdollisuuksiin ja internetmarkkinoinnin kehittämiseen. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tehdä Tälli Oy:lle markkinointisuunnitelma ja toteuttaa suunnitelman yksi osio, Facebook – markkinointi osana yrityksen muuta markkinointia.

Opinnäytetyö koostuu kahdesta osasta. Teoreettisessa osuudessa tarkastellaan markkinointia yleisesti, yritysmarkkinointia, internetmarkkinointia, sosiaalista mediaa ja markkinoinnin suunnittelua. Empiirinen osio sisältää raportin Tälli Oy:n Facebook-sivun luomisesta ja seuraamisesta sekä markkinointisuunnitelman.

Opinnäytetyön tarkoituksena oli laatia Tälli Oy:lle innovatiivinen ja ideoita antava markkinointisuunnitelma, jossa keskityttäisiin erityisesti sosiaalisen median mahdollisuuksiin. Tällä osa-alueella yrityksellä oli huomattavia puutteita. Samalla syntyi idea käytännön toteutuksesta ja tuloksena tästä on yritykselle laadittu Facebook-profiili. Tätä kautta yrityksen tavoite oli saada näkyvyyttä ja tunnettuutta tavallisten kuluttajien keskuudessa sekä kehittää tuotteiden brändiä ja yrityksen imagoa.

Erityisen haastavan markkinointisuunnitelman laatimisesta teki se, että Tälli Oy:n asiakkaat ovat yrityksiä. Tämä opinnäytetyö pyrkii antamaan ideoita siihen, kuinka markkinoinnilla voi tavoittaa myös tavalliset kuluttaja-asiakkaat ja luoda arkipäiväisemmän kuvan yrityksen tuotteista ja palvelusta.

Facebook-profiilin luominen ja seuranta onnistuivat hyvin. Erityisesti esille nousi aktiivisuuden ja oikeanlaisen, kohderyhmälle sopivan sisällön lisäämisen tärkeys. Tulevaisuudessa kannattaa kiinnittää huomiota mielenkiinnon ylläpitämiseen. Markkinointisuunnitelma otetaan käyttöön heti.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste