• Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Ammatillinen opettajakorkeakoulu
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Ammatillinen opettajakorkeakoulu
  • Näytä viite

Laboratoriotyön raportointi oppimisen näkökulmasta

Pulkkinen, Mika; Juusola, Pekka; Tuunila, Markku (2011)

 
 
Tweet Tiedostoon pääsyä rajoitettu
 
Tiedostoon pääsyä rajoitettu
Avaa tiedosto
Juusola_Pulkkinen_Tuunila.pdf (956.5Kt)
Lataukset: 


Pulkkinen, Mika
Juusola, Pekka
Tuunila, Markku
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105086684
Tiivistelmä
Tämä kehittämishanke käsittelee ammattikorkeakoulun laboratoriotöiden raportointia sekä niihin liittyvää pedagogiikkaa. Laboratoriotyöt raportoidaan ammattikouluissa ja yliopistoissa kuten opinnäytetyöt, tieteellistä raportointitapaa käyttäen.

Kehittämishankkeessa selvitettiin millainen on kirjallisuuden kuvaama tieteellinen teksti ja perehdyttiin sen rakenteeseen, kirjoitustyyliin ja kirjoittamisprosessiin. Lisäksi tutustuttiin muutamien ammattikorkeakoulujen ja yliopistojen
laboratoriotyöraporttien ohjeistuksiin.

Keskeisiä asioita laboratoriotyöraportissa selviteltiin monelta kannalta. Tähän kuuluuvat mm. raportin selkeys ja luettavuus sekä raportin osien merkitykset. Laboratoriotyön raportointia pohdittiin pedagogisesta näkökulmasta, laboratoriota oppimisympäristönä ja hyvän laboratoriotyön tavoitteita. Myös konstruktivistinen näkökulma oppimiseen on huomioitu, kuten myös tieteellisen ajattelun merkitys.

Kehittämihankkeen osana laadittiin Saimaan ammattikorkeakoulun Imatran tekniikan yksikköön laboratoriotöiden raportointiohjeistus. Ohjeistusta varten selvitettiin laboratoriotöiden opettajilta kyselylomakkeen avulla töiden raportointiin liittyviä asioita. Kyselyn tulokset ja sen yhteenveto on esitetty kehittämishankkeessa.
Laboratoriotöitä ja sen raportointia tehdessä opiskelija oppii mm. teorian ja käytännön yhdistämistä, tiedon rakentamista sekä tieteellisen ja kriittisen ajattelutavan.
Kokoelmat
  • Ammatillinen opettajakorkeakoulu
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus