Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kundernas syn på den nya produkten Joulumaailma

Rikberg, Nina (2011)

 
Avaa tiedosto
Rikberg_Nina.pdf (4.566Mt)
Lataukset: 


Rikberg, Nina
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105096952
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, miten asiakkaat ottavat vastaan uuden tuotteen/joulumarkkinat Joulumaailman ja ottaa selvää, käyttäisivätkö he tuotetta uudestaan. Tutkimuksella halutaan saada selville, onko joulumarkkinat antaneet lisäarvoa asiakkail-e ja miksi he ovat valinneet sen muiden jo olemassa olevien markkinoiden sijaan.

Teoriaperusta koostuu kahdesta osasta: tuotekehittelystä ja asiakastyytyväisyydestä. Tuotekehittelyosa keskittyy siihen, miksi kannattaa kehittää tuotteita sekä tuotekehittelyn vaiheisiin. Asiakastyytyväisyysosa käsittelee odotuksia, kokemuksia, tarvetta ja laatua. Kano-mallin osuus on erityisen tärkeä. Tutkimus tehtiin kvantitatiivisena kyselynä. Kyselylomakkeet jaettiin kävijöille paikan päällä kaikkina joulumarkkinapäivinä, 11. – 21.12.2010.

Tutkimuksesta selviää, että enemmistö kävijöistä olivat pääkaupunkiseudulla asuvia naisia, iältään 19–30 – vuotiaita, ja joulumarkkina voisivat suuntautua jatkossa tälle asiakasryhmälle. Joulumaailma on onnistunut täyttämään kävijöiden tarpeet ja odotukset. Joulumaailma on antanut heille jotakin uutta ja he ovat kokeneet lisäarvoa. Helsingissä on tarvetta uudelle joulumarkkinalle ja suurin osa kävijöistä tulisi uudestaan ensi vuonna. Parannukselle on tilaa esimerkiksi koristeluissa, tunnelmassa ja musiikissa. Yritys voi käyttää tutkimustuloksia Joulumaailman kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste