Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Catering-palvelun tuotteistaminen yritysmarkkinoille : Case

Hannula, Piia-Marika (2009)

 
Avaa tiedosto
Hannula_Piia-Marika.pdf (825.6Kt)
Lataukset: 


Hannula, Piia-Marika
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905112633
Tiivistelmä
Catering-palveluiden kysyntä yritysmarkkinoilla on korkeaa. Case-yrityksessä catering-palvelun tuotteistaminen yritysmarkkinoiden tarpeisiin koettiin tarpeelliseksi
kehitystoimenpiteeksi. Yritys on toiminut yritysmarkkinoilla jo aiemmin, mutta tuotekehitystä tai markkinointia ei palvelutuotteen osalta ole tehty.

Tämän opinnäytetyön kautta tarkennettiin palvelutuotetta yritysmarkkinoille tuotteistamisprosessin kautta. Tuotteistamisen apuna käytettiin Parantaisen tuotteistamismallia. Yrityksen markkinointitoimet suunniteltiin vastaamaan yritysmarkkinoiden tarpeita. Apuna käytettiin Bergström & Leppäsen markkinointiviestinnän porrasmallia. Myyntitoimintaa varten luotiin osaksi standardoitu toimintamalli. Toimintamallin kautta catering-palvelun tuotannon laatu voidaan myyntitoiminnan osalta taata tapauksesta riippumatta.

Pääasiallisesti työ tehtiin hyödyntäen haastattelun ja kirjallisuuden kautta saatuja tietoja. Tiedonlähteenä käytettiin myös alaa koskevia tilastotietoja. Luovan suunnittelun ja koulutuksen kautta kehittyneen tietouden osuus case-osion kirjoittamisessa oli suuri.

Catering-palvelua tullaan lähitulevaisuudessa kehittämään työssä tehtyjen suunnitelmien perusteella. Tuotteistettu catering-palvelu lanseerataan markkinoille uudelleen kehittyneenä versiona ja suunniteltujen markkinointitoimenpiteiden avulla. Opinnäytetyötä tullaan käyttämään perehdytys- ja tukimateriaalina caseyrityksessä,
sekä myöhemmin lähteenä palvelukäsikirjan luomisessa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste