Lyhyen mainosvideon tuotanto mainostoimistossa : case: hiihtokeskus
Peltomäki, Arto (2011)
Peltomäki, Arto
Turun ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105127671
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105127671
Tiivistelmä
Yritys- ja mainosvideot ovat tulleet lähivuosina yhä enemmissä määrin varteenotettavammaksi tavaksi markkinoida yrityksen tuotteita ja palveluja. Internet-videoiden ja erilaisten mediaruutujen helppo lähestyttävyys ja liikkuvan kuvan uutuudenviehätys ovat luoneet videoille uudenlaiset markkinat.
Tämä työ käy läpi yhden pienessä mainostoimistossa tiukalla aikataululla toteutetun lyhyen mainosvideon tekoprosessin, kaluston hankinnasta esituotantovaiheeseen ja lopullisen työn toimittamiseen. Työssä pohditaan myös käsiteltävän videoprojektin aikana tehtyjä ratkaisuja ja työskentelytapoja – miten vältyttäisiin toistamasta virheitä ja luotaisiin parempia menetelmiä pienten videotuotantojen tekoon.
Tämä työ käy läpi yhden pienessä mainostoimistossa tiukalla aikataululla toteutetun lyhyen mainosvideon tekoprosessin, kaluston hankinnasta esituotantovaiheeseen ja lopullisen työn toimittamiseen. Työssä pohditaan myös käsiteltävän videoprojektin aikana tehtyjä ratkaisuja ja työskentelytapoja – miten vältyttäisiin toistamasta virheitä ja luotaisiin parempia menetelmiä pienten videotuotantojen tekoon.