Kuukausiraportointi ravitallilla
Satovuo, Laura (2011)
Satovuo, Laura
Hämeen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105147929
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105147929
Tiivistelmä
Työn tarkoituksena on parantaa asiakaspalvelua hevosalan yrityksessä, joka on Sampo Kujalan pitämä ravivalmennustalli. Asiakaskyselyllä selvitetään tallin asiakkaiden mielipiteitä tiedon kulusta, asiakastyytyväisyydestä ja mahdollisesta kuukausiraportista, jonka suunnittelu on osa opinnäytetyötä. Kirjallisuusosiossa käsitellään yleisellä tasolla yritysten asiakaspalvelua ja markkinointia, sekä asiakaspalvelua ja markkinointia hevosalan yrityksissä.
Asiakaskysely onnistui hyvin, koska kaikki hevosenomistajat vastasivat siihen. Kyselyn mukaan asiakkaat ovat tyytyväisiä tiedonkulkuun ja asiakaspalveluun. Tästä huolimatta yli 70 % vastaajista oli sitä mieltä että hevosista tehtävä kuukausiraportti on tarpeellinen.
Asiakaskyselyn tulosten perusteella on suunniteltu hevoskohtainen mallipohja, jota tallinpitäjä pystyy täyttämään helposti. Raportti lähetetään kuukausittain laskun mukana hevosenomistajille
Asiakaskysely onnistui hyvin, koska kaikki hevosenomistajat vastasivat siihen. Kyselyn mukaan asiakkaat ovat tyytyväisiä tiedonkulkuun ja asiakaspalveluun. Tästä huolimatta yli 70 % vastaajista oli sitä mieltä että hevosista tehtävä kuukausiraportti on tarpeellinen.
Asiakaskyselyn tulosten perusteella on suunniteltu hevoskohtainen mallipohja, jota tallinpitäjä pystyy täyttämään helposti. Raportti lähetetään kuukausittain laskun mukana hevosenomistajille