Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Communication plan for a new business : case Mintunvihreä

Sahlsten, Eeva (2020)

 
Avaa tiedosto
communication plan for a new business - case mintunvihreä.pdf (2.330Mt)
Lataukset: 


Sahlsten, Eeva
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002042016
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tutkii yritysviestintää aloittavan yrityksen näkökulmasta. Tutkimuksen tavoitteena on tarjota toimeksiantajalle viestintäsuunnitelma, jota voidaan hyödyntää yrityksen viestintäprosessien suunnittelussa.

Tutkimus toteutettiin toimintatutkimuksen periaatteita noudattaen. Tutkimuksessa käytettyihin menetelmiin sisältyivät tutkijan omat havainnot, haastattelut ja kysely kohderyhmälle. Kaikki havainnot laitettiin teoreettiseen viitekehykseen käyttämällä aiheeseen liittyviä kirjallisuusviitteitä.

Opinnäytetyön teoreettisessa osassa tutkitaan yritysviestintää eri näkökulmista sisältäen sisäisen ja ulkoisen viestinnän, strategian sekä sen toteuttamisen yritysviestinnässä ja viestinnän roolin brändin rakentamisessa.

Empiirinen osa soveltaa teoriaa käytännössä ja tutkii toimeksiantajan yritykseen ja viestintään liittyviä erityistarpeita. Tutkija työskenteli tiiviissä yhteistyössä toimeksiantajan kanssa tutkimusprosessin aikana. Tiivis yhteistyö takasi sen, että kaikki suunnitelmat olivat toteutettavissa ja yrityksen vision, mission ja strategian mukaisia.

Tutkimuksen tavoitteena on ymmärtää yritysviestinnän käsite käytännöllisellä tasolla ja hyödyntää saatuja tietoja rakentamalla onnistunut viestintäsuunnitelma toimeksiantajalle. Tutkimus osoitti, että onnistuneen viestintäsuunnitelman avainkomponentit muodostuvat eri sidosryhmien tarpeiden ymmärtämisestä, oikeiden metodien valitsemisesta, sekä yrityksen ydinarvoihin perustuvan strategian luomisesta.
 
This master’s thesis studies corporate communications from a starting business’s point of view. The aim of the research is to offer a communication plan for the commissioner that can be utilized in planning the company’s communication processes.

The research was conducted by following the principles of action research. The methods used in the research included the researcher’s own observstions, interviews and a questioner for a focus group. All findings were put in a theoretical framework by using literature resources.

The theoretical part of the thesis studies the concept of corporate communications from multiple angels, internal and external communications, strategy and execution and how communications can be used in building a brand.

The empirical part puts the theory into practice and uses the knowledge gained in studing the specific needs of the commissioner’s business. The researcher worked in close collaboration with the commissioner during the research process. The close collaboration ensured that all plans were actionable and in line with the company’s vision, mission and strategy.

The aim is gain understanding of the concept of corporate communications in a pragmatic level and utilize the knowledge gained in building a successful communication plan for the commissioner. The research showed that the key components of a successful communication plan are in understanding the needs of different stakeholder groups, methods used and in developing a strategy that is based on the key values of the company that is communicating.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste