Premium Banking ja 24/7 yhteistyön kehittäminen
Kaskinen, Janne (2019)
Kaskinen, Janne
2019
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202001181357
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202001181357
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on kehitystyö kahden Nordea pankin välisen erillisen yksikön yhteistyön kehittämisestä. Työssä käydään ensin läpi muutoksia asiakaskäyttäytymisessä pankkimaailmassa yleisesti, jotta voidaan ymmärtää tämänkaltaisen yhteistyön tärkeys pankille ylipäätään. Digitalisaatio on pankkimaailmassa iso asia nykypäivänä, joten tätäkin aihetta käsitellään tässä työssä. Näiden jälkeen työssä käsitellään yhteistyötä ja sen mahdollisuuksia yleisesti.
Tutkimusvälineenä työssä on käytetty teemahaastattelua. Tutkimuksessa haastellaan Premium varainhoitajia, Premium 24/7 asiakasneuvojia sekä heidän esimiehiään.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää näiden yksiköiden välisessä yhteistyössä löytyvät mahdolliset kehityskohteet ja miten näitä mahdollisia kehitettäviä asioita voitaisiin kehittää.
Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että henkilöstö on tämänkin hetkiseen tilanteeseen tyytyväinen. Muutamia kehityskohteitakin kuitenkin löytyy ja nämä ovat ymmärryksen parantaminen yksiköiden välillä ja informaation vaihtaminen yksiköiden välillä. Henkilöstö uskoo, että näillä parannuksilla voitaisiin nostaa yhteishenkeä ja parantaa tulosta pitkällä tähtäimellä.
Paras tapa saavuttaa nämä parannukset ovat yksiköiden väliset vierailut, jotta henkilöstö voisi nähdä mitä toisessa yksikössä voidaan tehdä heidän yhteisten asiakkaiden hyväksi. This thesis will be a development of collaboration between Nordea banks two separate units that serves same customer base. Changes in customer behavior in banking is dealt with first so it’s more understandable why this collaboration is important in the first place. Digitalization is big thing in banking nowadays, so this is presented in the text also. After that there is some research of teamwork and its possibilities in general.
Theme interview is used as a research tool and Premium wealth advisors and Premium 24/7 customer advisors and their superiors is interviewed in this process.
Goal of this thesis is to clarify is there something to improve in this collaboration between these units and how to do these improvements.
As a result of the interview can be stated that employees are pleased at the current situation. Still there is couple of improvement points in collaboration and those are understanding other units work and exchange of the information between units. Interviewees believed that these improvements can raise team spirit and profits in the long run.
Best way to do these improvements is with visitation between employees of the units so they can see what other unit can do for their common customers.
Tutkimusvälineenä työssä on käytetty teemahaastattelua. Tutkimuksessa haastellaan Premium varainhoitajia, Premium 24/7 asiakasneuvojia sekä heidän esimiehiään.
Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää näiden yksiköiden välisessä yhteistyössä löytyvät mahdolliset kehityskohteet ja miten näitä mahdollisia kehitettäviä asioita voitaisiin kehittää.
Tutkimuksen perusteella voidaan päätellä, että henkilöstö on tämänkin hetkiseen tilanteeseen tyytyväinen. Muutamia kehityskohteitakin kuitenkin löytyy ja nämä ovat ymmärryksen parantaminen yksiköiden välillä ja informaation vaihtaminen yksiköiden välillä. Henkilöstö uskoo, että näillä parannuksilla voitaisiin nostaa yhteishenkeä ja parantaa tulosta pitkällä tähtäimellä.
Paras tapa saavuttaa nämä parannukset ovat yksiköiden väliset vierailut, jotta henkilöstö voisi nähdä mitä toisessa yksikössä voidaan tehdä heidän yhteisten asiakkaiden hyväksi.
Theme interview is used as a research tool and Premium wealth advisors and Premium 24/7 customer advisors and their superiors is interviewed in this process.
Goal of this thesis is to clarify is there something to improve in this collaboration between these units and how to do these improvements.
As a result of the interview can be stated that employees are pleased at the current situation. Still there is couple of improvement points in collaboration and those are understanding other units work and exchange of the information between units. Interviewees believed that these improvements can raise team spirit and profits in the long run.
Best way to do these improvements is with visitation between employees of the units so they can see what other unit can do for their common customers.