Asiakastyytyväisyyden selvittäminen Äänekosken Agrimarketissa
Kaipio, Anssi (2011)
Kaipio, Anssi
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105137724
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105137724
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyden selvittäminen Äänekosken Agrimarketissa. Työn toimeksiantajana oli Äänekosken Agrimarketin myymäläpäällikkö Aki Linna. Tavoitteena työlle oli selvittää asiakkaiden mielipiteitä Äänekosken Agrimarketista tekemällä asiakaskysely. Myyjät saavat tuloksista tietoa omasta osaamisestaan ja voivat täten parantaa asiakaspalvelua ja myymälän toimintaa.
Kyselylomakkeessa kyseltiin asiakkaiden mielipiteitä Agrimarketista, tuotevalikoimasta, myyjien ammattitaidosta ja palvelun tasosta Äänekosken Agrimarketissa. Vastaukset koottiin Exceliin, josta saatiin taulukot havainnollistamaan sanallista analysointia. Vastausten perusteella asiakkaat ovat yleisesti ottaen erittäin tyytyväisiä Äänekosken Agrimarketin myyjien osaamiseen, tuotevalikoimaan ja myymälän sijaintiin.
Kyselylomakkeessa kyseltiin asiakkaiden mielipiteitä Agrimarketista, tuotevalikoimasta, myyjien ammattitaidosta ja palvelun tasosta Äänekosken Agrimarketissa. Vastaukset koottiin Exceliin, josta saatiin taulukot havainnollistamaan sanallista analysointia. Vastausten perusteella asiakkaat ovat yleisesti ottaen erittäin tyytyväisiä Äänekosken Agrimarketin myyjien osaamiseen, tuotevalikoimaan ja myymälän sijaintiin.