Sähköpostimarkkinointi digitaalisen markkinoinnin keinona
Kuoppala, Mirva (2011)
Kuoppala, Mirva
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105188571
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105188571
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on sähköpostimarkkinointikampanjan suunnittelu. Opinnäytetyö on toiminnallinen ja toimeksiantajayritys on viihdepuisto Etelä-Pohjanmaalla.
Tämän työn tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointia sähköpostimarkkinoinnin keinoin. Toimeksiantajayritys uudisti Internet-sivunsa keväällä 2011, ja samalla Internet-sivujen mukana otettiin käyttöön Emailer-ohjelma. Yrityksessä ei aikaisemmin ole käytetty sähköpostimarkkinointia. Sähköpostimarkkinointikampanja toteutettiin Emailer-ohjelmalla, jonka avulla on mahdollista lähettää suuria määriä viestejä eri kohderyhmille ja kohderyhmälistoille. Kampanjan tavoitteena oli houkutella kauden 2011 avaukseen mahdollisimman paljon osallistujia, tukea ja täydentää perinteisiä markkinointikanavia sähköpostimarkkinoinnin avulla.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu suora- ja digitaalisen markkinoinnin tutkimisesta ja sähköpostimarkkinointikampanjan suunnittelusta. Kuluttajille kohdistuva sähköinen suoramarkkinointi tarvitsee vastaanottajan luvan. Toimeksiantajayrityksellä oli aikaisemmasta kampanjasta kerätty suoramarkkinointiluvat, joita ei aikaisemmin ole käytetty. Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään kampanjan kulku ja perustelut tehdyille päätöksille. Yritys voi jatkossa käyttää tämän työn kampanjasuunnitelma runkoa.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että sähköpostimarkkinointi digitaalisen markkinoinnin keinona on edullinen ja tehokas. Tämä työn tuloksena saatiin houkuteltua osallistujia kauden 2011 avaukseen, ja tuettua perinteisiä markkinointikanavia. Tämän työn ansiosta toimeksiantajayrityksessä tullaan käyttämään sähköpostimarkkinointia jatkossakin.
Tämän työn tavoitteena oli kehittää toimeksiantajayrityksen markkinointia sähköpostimarkkinoinnin keinoin. Toimeksiantajayritys uudisti Internet-sivunsa keväällä 2011, ja samalla Internet-sivujen mukana otettiin käyttöön Emailer-ohjelma. Yrityksessä ei aikaisemmin ole käytetty sähköpostimarkkinointia. Sähköpostimarkkinointikampanja toteutettiin Emailer-ohjelmalla, jonka avulla on mahdollista lähettää suuria määriä viestejä eri kohderyhmille ja kohderyhmälistoille. Kampanjan tavoitteena oli houkutella kauden 2011 avaukseen mahdollisimman paljon osallistujia, tukea ja täydentää perinteisiä markkinointikanavia sähköpostimarkkinoinnin avulla.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu suora- ja digitaalisen markkinoinnin tutkimisesta ja sähköpostimarkkinointikampanjan suunnittelusta. Kuluttajille kohdistuva sähköinen suoramarkkinointi tarvitsee vastaanottajan luvan. Toimeksiantajayrityksellä oli aikaisemmasta kampanjasta kerätty suoramarkkinointiluvat, joita ei aikaisemmin ole käytetty. Opinnäytetyön kolmannessa luvussa käsitellään kampanjan kulku ja perustelut tehdyille päätöksille. Yritys voi jatkossa käyttää tämän työn kampanjasuunnitelma runkoa.
Johtopäätöksenä voidaan todeta, että sähköpostimarkkinointi digitaalisen markkinoinnin keinona on edullinen ja tehokas. Tämä työn tuloksena saatiin houkuteltua osallistujia kauden 2011 avaukseen, ja tuettua perinteisiä markkinointikanavia. Tämän työn ansiosta toimeksiantajayrityksessä tullaan käyttämään sähköpostimarkkinointia jatkossakin.