Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Novia
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Fostran till internationalism : som en del av vardagsverksamheten på daghem

Mikander, Maj (2011)

 
Avaa tiedosto
Mikander_Maj.pdf.pdf (602.1Kt)
Lataukset: 


Mikander, Maj
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198724
Tiivistelmä
Detta examensarbete är skrivet inom projektet ”Det resilienta barnet”. Målet med projektet är att utveckla resiliensstärkande metoder och material för 5-åringar. Metoderna och materialet kommer att ingå i ett socialpedagogiskt interventionsprogram för daghem med namnet ”Dagis master”.
Examensarbetet handlar om fostran till internationalism som en del av vardagsverksamheten på daghem. Fokuseringen är på den del av fostran till internationalism som handlar om att lära sig respektera olikheter och olika kulturer. Syftet med examensarbete är att beskriva fostran till internationalism inom småbarnsfostran och utforma samlingsaktiviteter som kan användas i detta syfte. Målen är att barnen lär sig respektera olikheter samt att implementera fostran till internationalism i daghemmets vardag.
Samlingsaktiviteterna kan användas som en introduktion till att inleda mångkulturellt arbete på daghemmen.
 
Tämä opinnäytetyö on osa projektia ”Det resilienta barnet”. Projektin tavoitteena on kehittää metodeja ja materiaalia, jotka vahvistavat resilienssiä eli pärjäävyyttä ja kykyä selviytyä vaikeissa elinolosuhteissa. Kohderyhmänä ovat 5-vuotiaat lapset. Metodit ja materiaalit otetaan mukaan ”Dagis master”-nimiseen sosiaalipedagogiseen interventio-ohjelmaan päiväkodeissa.
Opinnäytetyö käsittelee kansainvälisyyskasvatusta osana päiväkotien arkitoimintaa. Opinnäytetyössä keskitytään yhteen kansainvälisyyskasvatuksen osaan, johon kuuluu erilaisuuden ja erilaisten kulttuurien kunnioittamisen opetteleminen. Opinnäytetyön tarkoituksena on kuvata kansainvälisyyskasvatusta varhaiskasvatuksessa ja luoda yhteistoimintatapoja, joita voidaan käyttää kansainvälisyyskasvatuksessa.
Tavoitteena on, että lapsi oppii kunnioittamaan erilaisuutta kansainvälisyyskasvatuksen avulla sekä toteuttaa kansainvälisyyskasvatusta päiväkotien arkitoiminnassa.
Yhteistoimintaa voidaan käyttää monikulttuuriseen työhön tutustuttamisessa päiväkodeissa.
 
This Bachelor's thesis is part of the project "Det resilienta barnet". The aim of the project is to develop methods and material that strengthen resilience. The methods and material will be part of a social pedagogical intervention program for daycare facilities, called "Dagis master". The target group is 5-year-olds.
This work is about global education as part of the everyday routine at daycare facilities. The focus is on the part of global education that concerns learning to respect differences and different cultures. The aim is to describe global education within early childhood education and to create gathering activities, “samlingsaktiviteter”, that can be used for this purpose. The awaited outcome is that children learn to respect differences as well as implementing global education in the everyday activities at the daycare facilities.
The gathering activities can be used as an introduction to multicultural work at the daycare.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste