Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Asiakkaiden odotukset Tilitoimisto Oy:n palveluista

Kärkkäinen, Jaana (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Karkkainen_Jaana.pdf (906.7Kt)
Lataukset: 


Kärkkäinen, Jaana
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105198723
Tiivistelmä
Tilitoimisto Oy:llä on jo yli kolmenkymmenen vuoden kokemus taloushallinnosta. Vuosien myötä niin työvälineet kuin menetelmät ovat muuttuneet ja tekijät vaihtuneet. Nykyisin on tarjol-la mitä moninaisimpia taloushallinnon ohjelmia ja raportteja. Raporttien laatuun kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Tutkimusongelmana on löytää ne odotukset, mitä asiakkaat tilitoimiston palveluviestinnästä toivovat. Tutkimuksen tavoitteena on kartoittaa Tilitoimisto Oy:n asiakkai-den tarpeet ja toiveet ja sitä kautta parantaa niin raportointia, asiakaspalvelua kuin yrityksen imagoa ja tuottaa asiakkaille lisäarvoa.
Tutkimus toteutettiin sekä kvantitatiivisena, määrällisenä tutkimuksena että kvalitatiivisena, laa-dullisena tutkimuksena, monistrategisena tutkimuksena. Kvantitatiivisen tutkimuksen aineisto kerättiin asiakaskyselyllä, joka lähetettiin kaikille niille asiakkaille, joiden kirjanpitoa tehdään kuukausittain. Kysely toteutettiin maaliskuun aikana lähettämällä lomake postitse. Kyselylomak-keella kartoitettiin nykytilannetta ja toiveita palvelun suhteen. Kvalitatiivinen tutkimus toteutet-tiin kirjallisella sähköpostikyselyllä koko henkilökunnalle. Tämän kyselyn tarkoituksena oli tar-kastella henkilökunnan näkemyksiä asiakasviestinnästä ja palvelusta ja tutkia, kohtaavatko asi-akkaiden odotukset ja henkilökunnan näkemykset toisensa.
Tutkimustulosten mukaan Tilitoimisto Oy:n asiakkaat ovat hyvin tyytyväisiä saamaansa palve-luun, mutta myös kehittämiskohteita löytyy. Tilitoimiston toimitilat koettiin osittain rauhatto-miksi ja tähän olisi tulevaisuudessa kiinnitettävä huomiota. Myös raportoinnin selkeyttä ja luet-tavuutta olisi tulevaisuudessa kehitettävä edelleen. Koulutusta voisi myös lisätä henkilökunnalle ja asiakkaille. Kehittämistoimenpiteet kysyvät vahvaa muutosjohtajuutta, että uusia menetelmiä ja toimintatapoja sitoudutaan käyttämään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste