Finns det en marknad för tjänsten Pappersfri Administration? : Case: Oy Contera Ab
Lund, Diana (2011)
Lund, Diana
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105229006
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105229006
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehtävä Oy Contera Ab:lle koskien Paperittoman Hallinnonpalveluista. Työn tarkoitus on tutkimuksen avulla selvittää Oy Contera Ab:lle jos kiinnostusta ja tarvetta löytyy Paperittomalle Hallinnon palvelulle määritellä potentiaaliset asiakkaat ja esittää mikä tai minkälaiset markkinointikanavat olisivat suotuiset Paperittomalle Hallinnon palvelulle.
Teoreettinen osa opinnäytetyölle on jaotettu neljään osaan. Ensimmäinen osa käsittää oleellisen teorian markkinointikommunikaatiosta ja B2B. Kolmas osa käsittää ilmiön outsourcing ja viimeinen teoriaosa koostuu yritysesittelyllä Oy Contera Ab:sta ja heidän palvelusta Paperiton Hallinto.
Empiirinen osa koostuu kvantitatiivisesta tutkimuksesta joka tehtiin muodossa sitomattomasta satunnaisesta valinnasta 300 jäsen yrityksestä Pohjanmaan Yritysyhdistyksestä. Tutkimus toteutettiin sähköisen kiertokyselyn avulla mihin 71 yritystä vastasi. Tutkimuksen tulos oli että kiinnostusta ja tarvetta palveluun ei ole kovinkaan iso, tämän takia oli vaikeata definioida potentiaaliset asiakkaat ja Oy Contera Ab aikoo käyttää ammattilehtiä, word of mouth, lehtiä, sekä suoraa mainontaa markkinointikanavana.
Teoreettinen osa opinnäytetyölle on jaotettu neljään osaan. Ensimmäinen osa käsittää oleellisen teorian markkinointikommunikaatiosta ja B2B. Kolmas osa käsittää ilmiön outsourcing ja viimeinen teoriaosa koostuu yritysesittelyllä Oy Contera Ab:sta ja heidän palvelusta Paperiton Hallinto.
Empiirinen osa koostuu kvantitatiivisesta tutkimuksesta joka tehtiin muodossa sitomattomasta satunnaisesta valinnasta 300 jäsen yrityksestä Pohjanmaan Yritysyhdistyksestä. Tutkimus toteutettiin sähköisen kiertokyselyn avulla mihin 71 yritystä vastasi. Tutkimuksen tulos oli että kiinnostusta ja tarvetta palveluun ei ole kovinkaan iso, tämän takia oli vaikeata definioida potentiaaliset asiakkaat ja Oy Contera Ab aikoo käyttää ammattilehtiä, word of mouth, lehtiä, sekä suoraa mainontaa markkinointikanavana.