Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Mikkelin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiselvitys hotelli Herttualle

Siitari, Päivi (2011)

 
Avaa tiedosto
paivi_siitari.pdf (322.8Kt)
Lataukset: 


Siitari, Päivi
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105239135
Tiivistelmä
Tämän työn tarkoituksena oli selvittää eri eurooppalaisten matkanjärjestäjien mielenkiintoa järjestää matkoja Itä- Suomeen ja Suomeen ja minkälaiset palvelut heitä kiinnostaisivat. Kysely on tehty Webropol- sähköpostikyselyn avulla syksyllä 2010. Kysymykset on laadittu pääosin toimeksiantaja kuntoutuskeskus Herttuan edustajien kanssa. Tutkimus on anonyymi ja kvantitatiivinen sähköpostikysely. Kysymyksiin oli suhteellisen nopea vastata, koska vaihtoehdot olivat valmiina. Lisäksi oli olemassa vaihtoehto” mitä muuta”, jos muista vaihtoehdoista ei löytynyt sopivaa. Näihin kohtiin pystyi matkanjärjestäjä vastaamaan omin sanoin.

Kuntoutuskeskus Herttua on ollut mukana Etelä- Savon kansainvälistymishankkeessa vuosina 2008- 2010. Hankkeen tavoit-teena oli saada etelä- savolaisille matkailuyrityksille uusia asiakkaita ja matkanjärjestäjiä, lisätä yöpymisten määrää ja jatkaa matkailukausia ympärivuotisesti. Hanke järjesti ulkomaalaisten lehtien vierailuja matkailuyrityksiin Etelä- Savossa sekä yhteisiä tapahtumia molemmille osapuolille. Herttua oli mukana hankkeessa, jossa kohdemaina olivat Saksa, Sveitsi ja Itävalta sekä Venäjä, Italia ja Espanja. Kussakin kohdemaassa oli hanke- edustaja, joka oli sitoutunut markkinoimaan ja myymään etelä- savolaisten yritysten tuotteita ja palveluita. Hanke onnistui suhteellisen hyvin ja on tuonut ja tuo jatkossa uusia asiakkaita etelä- savolaisille yrityksille.

Tutkimuksen otos oli pieni, koska vastauksia saatiin alle kymmenen. Kaikkiaan tutkimuksessa oli mukana 105 matkanjärjes-täjää. Kohdemaina tutkimuksessa olivat Saksa, Sveitsi, Itävalta, Alankomaat, Italia, Ranska ja Espanja. Tutkimus lähetettiin kahteen kertaan ja vastausaikaa oli viikko. Valittaessa matkanjärjestäjiä, pääkriteerinä oli, että he järjestävät matkoja Suo-meen. Vastauksia on tutkimuksen avulla saatu ja ne on analysoitu. Yhtä matkanjärjestäjää lukuun ottamatta, vastaajat jär-jestävät matkoja Suomeen. He ovat kiinnostuneita järjestämään matkoja Itä- Suomeen. He haluavat myydä kulttuuri- ja aktiivimatkoja Itä- Suomeen. He haluavat tarjota asiakkailleen peruspalveluiden lisäksi ohjelma-, luonto- sekä liikuntapalve-luita.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste