Innovaatioiden esteet ja profiloitumisen keinot AutoPalinin markkinoinnissa
Vallin, Veera (2011)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Vallin, Veera
Satakunnan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105259691
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105259691
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena olivat innovaatioiden esteet ja profiloitumisen keinot AutoPalinin markkinoinnissa. Työssä tutkittiin ja analysoitiin Satakunnan suurimman autotalon AutoPalinin uusien autojen sanomalehtimainontaa ja selvitettiin ilmoi-tusten sisältöön rajoittavasti vaikuttavia tekijöitä. Tavoitteena oli selittää automainonnan samankaltaisuuden aiheuttajia ja etsiä keinoja jälleenmyyjän parempaan profiloitumiseen painetussa mediassa.
Opinnäytetyössä esiteltiin erilaisia sanomalehtimainonnan sisältöön vaikuttavia tekijöitä, kuten brändinhallinnallisia identifikaatiorajoitteita ja kuluttajasuojalainsäädäntöä. Lisäksi työssä pohdittiin jälleenmyyjän profiloitumisen mahdollisuuksia ja sen tarpeellisuutta.
Innovaatioiden esteiden selvittämisen hyötynä oli hahmottaa autotalon imagon vahvistamisen mahdollisuudet printtimainonnan keinoin. Samalla tutkittiin vaihtoehtoi-sia tapoja jälleenmyyjän profiloitumiseen ja AutoPalinin oman yrityskuvan vahvistamiseen.
Työn tuloksena voidaan pitää sisäisen markkinoinnin merkityksen oivaltamista. Logonäkyvyyttä tärkeämpää on maineenhallinnan sisällyttäminen osaksi yrityksen liiketoimintastrategiaa.
Opinnäytetyössä esiteltiin erilaisia sanomalehtimainonnan sisältöön vaikuttavia tekijöitä, kuten brändinhallinnallisia identifikaatiorajoitteita ja kuluttajasuojalainsäädäntöä. Lisäksi työssä pohdittiin jälleenmyyjän profiloitumisen mahdollisuuksia ja sen tarpeellisuutta.
Innovaatioiden esteiden selvittämisen hyötynä oli hahmottaa autotalon imagon vahvistamisen mahdollisuudet printtimainonnan keinoin. Samalla tutkittiin vaihtoehtoi-sia tapoja jälleenmyyjän profiloitumiseen ja AutoPalinin oman yrityskuvan vahvistamiseen.
Työn tuloksena voidaan pitää sisäisen markkinoinnin merkityksen oivaltamista. Logonäkyvyyttä tärkeämpää on maineenhallinnan sisällyttäminen osaksi yrityksen liiketoimintastrategiaa.