Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Musiikkifestivaalin VIP-palvelun kehittäminen

Westman, Sirja (2011)

Avaa tiedosto
Westman_Sirja.pdf (533.3Kt)
Lataukset: 


Westman, Sirja
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269879
Tiivistelmä
Palveluja kehitetään usein miettimättä mitä kuluttaja todella tarvitsee ja palveluiden suunnittelu on usein enemmänkin epämuodollinen sarja tapahtumia kuin harkittu prosessi. Järjestelmällisellä kehitystyöllä ja palveluiden testaamisella voidaan kuitenkin saavuttaa huomattavasti parempia tuloksia. Tämä työ käsittelee musiikkifestivaalin jo olemassa olevan VIP-palvelun kehittämistä. Tavoitteena oli selvittää, millaista palvelua potentiaaliset asiakkaat olisivat halukkaita ostamaan.

Teoriaosuudessa käsitellään palvelun käsitettä, tuotteistamista ja käydään läpi kehittämisprosessin eri vaiheita. Tuotteistamalla tavoitellaan laadun ja tuottavuuden parantamista, jolla asiakkaan saama hyöty maksimoidaan ja kannattavuus paranee. Kehittämisprosessi tapahtuu neljässä eri vaiheessa, joista ensimmäisenä on ideointivaihe. Tämän jälkeen valitut ideat testataan asiakkaiden kanssa ja testauksen perusteella laaditaan palvelumalli, jonka hyväksymisen jälkeen voidaan aloittaa palvelun käytäntöön soveltaminen. Tämä työ päättyy palvelumallin laatimiseen, joten käyttöönoton vaiheet on rajattu pois työstä.

Kehittämisprosessi toteutettiin tarkastelemalla festivaalin nykyistä VIP-palvelua, analysoimalla kilpailijoita ja testaamalla palvelu potentiaalisten asiakkaiden kanssa. Prosessin aikana saatiin selville, että VIP-paketilta halutaan muuntautumiskykyä, palveluita on tarve riisua ja lisätä erilaisten ostotarpeiden mukaan. Kilpailijoita ja nykyistä VIP-palvelua tarkastellessa ilmeni myös puute markkinoilla, sillä asiakastestaus kertoi tarpeesta riisutulle VIP-paketille, mutta tarjontaa ei ole.

Työn lopputuloksena syntyi ehdotus VIP-palvelun uudistamisesta toimeksiantajalle. Nykyisen yhden pitkälle vakioidun palvelun tilalle ehdotetaan kahta eritasoista VIP-pakettia: riisuttua palvelupakettia sekä runsaampaa peruspalvelupakettia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste