Autokorjaamon kehittäminen
Liukkonen, Pekka (2011)
Liukkonen, Pekka
Keski-Pohjanmaan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269727
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269727
Tiivistelmä
Opinnäytetyössäni tutkittiin ja kehitettiin Autohuolto Ruotsalaisen toimintaa. Tavoitteena oli tutkimuksen perusteella löytää korjaamon asiakastyytyväisyyden kehittämistarpeet. Lisäksi tavoitteena oli kehittää korjaamon yleistä toimintaa.
Asiakastutkimus toteutettiin suorakysymysmenetelmällä antamalla asiakkaille henkilökohtainen lomake täytettäväksi. Näin toimimalla voitiin helposti ja varmasti selvittää asiakkaan tyytyväisyys saamaansa palveluun Autohuolto Ruotsalaisella ja samalla selvittää mahdollisia kehittämiskohteita yrityksessä.
Asiakastyytyväisyyden ja palvelun parantamiseksi korjaamolle laadittiin kehittämissuunnitelma. Yritykselle tehtiin kehittämissuunnitelma asiakastutkimuksen tuloksien ja yrityksen työntekijöiden omien kokemusperäisten näkemysten perusteella. Kehittämisehdotuksia tehtiin etenkin niille osa-alueille, jotka olivat asiakastutkimuksen mukaan heikkouksia.
Asiakastutkimus toteutettiin suorakysymysmenetelmällä antamalla asiakkaille henkilökohtainen lomake täytettäväksi. Näin toimimalla voitiin helposti ja varmasti selvittää asiakkaan tyytyväisyys saamaansa palveluun Autohuolto Ruotsalaisella ja samalla selvittää mahdollisia kehittämiskohteita yrityksessä.
Asiakastyytyväisyyden ja palvelun parantamiseksi korjaamolle laadittiin kehittämissuunnitelma. Yritykselle tehtiin kehittämissuunnitelma asiakastutkimuksen tuloksien ja yrityksen työntekijöiden omien kokemusperäisten näkemysten perusteella. Kehittämisehdotuksia tehtiin etenkin niille osa-alueille, jotka olivat asiakastutkimuksen mukaan heikkouksia.