Event Marketing : Case Study: Trakehner Hengstmarkt
Rosenström, Maria (2011)
Rosenström, Maria
Yrkeshögskolan Novia
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269818
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105269818
Tiivistelmä
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni syntyi ulkomaan työharjoittelujaksoni tuloksena. Olin kolme kuukautta Saksassa ratsuttajan/hevosenhoitajan työtehtävissä yhdistettynä markkinointitehtäviin. Tänä aikana kohtasin monia markkinointikeinoja, joista tapahtumamarkkinointi (Event Marketing) teki minuun suurimman vaikutuksen.
Koska Saksa on Suomea paljon kehittyneempi ratsujalostuksessa ja ratsastusurheilussa, heräsi kysymys, miksi saksalaiset onnistuvat tässä niin hyvin, ja mitä Suomella olisi opittavaa Saksan käytännöistä.
Saksalainen tapahtuma Trakehner Hengstmarkt on tapahtumamarkkinoinnin parhaimpia konkreettisia esimerkkejä, joten olen yhdistänyt teoriaa tapahtumien järjestämisestä markkoinointikeinona ratsujalostukseen sekä ratsastusurheiluun.
Opinnäytetyöni syntyi ulkomaan työharjoittelujaksoni tuloksena. Olin kolme kuukautta Saksassa ratsuttajan/hevosenhoitajan työtehtävissä yhdistettynä markkinointitehtäviin. Tänä aikana kohtasin monia markkinointikeinoja, joista tapahtumamarkkinointi (Event Marketing) teki minuun suurimman vaikutuksen.
Koska Saksa on Suomea paljon kehittyneempi ratsujalostuksessa ja ratsastusurheilussa, heräsi kysymys, miksi saksalaiset onnistuvat tässä niin hyvin, ja mitä Suomella olisi opittavaa Saksan käytännöistä.
Saksalainen tapahtuma Trakehner Hengstmarkt on tapahtumamarkkinoinnin parhaimpia konkreettisia esimerkkejä, joten olen yhdistänyt teoriaa tapahtumien järjestämisestä markkoinointikeinona ratsujalostukseen sekä ratsastusurheiluun.