Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median rooli tapahtuman järjestämisessä : Case Porvoo Works

Metsälä, Aino (2011)

 
Avaa tiedosto
metsala_aino.pdf (585.8Kt)
Lataukset: 


Metsälä, Aino
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201105239133
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli tutkia, kuinka sosiaalinen media toimii käyttäjälähtöisen ta-pahtumatuotannon yhteydessä. Tutkimusongelmaksi muodostui sosiaalisen median hyödyntäminen tapahtuman suunnittelussa ja markkinoinnissa, jonka tavoitteena oli selvittää, minkälaisessa suunnittelutyössä sosiaalinen media toimii parhaiten. Kyseessä oli tapaustutkimus ja tutkittavana tapauksena Porvoo Campuksella maaliskuussa 2011 järjestetty nuoriin ja työelämään liittyvä Porvoo Works- tapahtuma. Tapahtuman järjes-ti Campuksella toimiva Symbio Livin Lab- hanke.
Teoreettinen viitekehys pohjautui pitkälti lähdeaineistoon sosiaalisesta mediasta. Sosiaa-linen media on käsitteenä ja teoriapohjana todella suuri, joten siitä on hyödynnetty tiet-tyjä osa-alueita, joiden on nähty eniten liittyvän tutkielman aiheeseen.
Tutkimustyypiltään kyseessä oli kvalitatiivinen tutkielma ja pääasiallinen tutkimusmeto-di oli aineistolähtöinen sisällönanalyysi. Aineistoina toimivat Facebook- yhteisöpalveluun perustettujen Porvoo Works- suunnittelu- sekä markkinointiryhmien sisällöt. Ryhmien aktiivisuutta seurattiin ennen ja jälkeen tapahtuman, jonka perusteella tehtiin johtopäätökset. Aineistoja on käsitelty kahtena eri kokonaisuutena niiden erilaisten tar-koitusperien vuoksi, mutta niitä on pyritty analysoimaan samoista näkökulmista.
Tulokset osoittivat, että sosiaalinen media toimi parhaiten pienimuotoisen ja tavoitteel-lisen suunnittelutyön tukena. Esimerkkinä suunnitteluryhmän eräs keskustelufoorumi, jossa pohdittiin tapahtumalle uutta nimeä. Facebookissa jokainen saattoi tuoda oman ideansa esille milloin vain, ajasta tai paikasta riippumatta, joka on varmasti yksi syy sen toimivuuteen suunnittelutyökaluna. Markkinointitarkoitukseen luodusta ryhmä ei taas vastannut yhtä hyvin sille asetettuihin tavoitteisiin, mutta esille nousi paljon hyviä kehit-tämisideoita. Markkinointitarkoitukseen olisi Facebookissa toiminut paremmin ”Sivu”- verkostoitumistyökalu. Myös kohderyhmää voisi lähestyä ja aktivoida henkilökohtaisemmin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste