Digimuutos tehdään yhdessä
Larjovuori, Riitta-Liisa; Ligthart, Ruusa; Heikkilä-Tammi, Kirsi; Keränen, Krista; Bordi, Laura; Laakkonen, Tarja; Mäkiniemi, Jaana-Piia (2020)
Larjovuori, Riitta-Liisa
Ligthart, Ruusa
Heikkilä-Tammi, Kirsi
Keränen, Krista
Bordi, Laura
Laakkonen, Tarja
Mäkiniemi, Jaana-Piia
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-1405-7
https://urn.fi/URN:ISBN:978-952-03-1405-7
Tiivistelmä
Tämä julkaisu on tarkoitettu kaikille, joita kiinnostaa toiminnan kehittäminen digitalisoituvassa ympäristössä. Uskomme julkaisun hyödyttävän erityisesti erilaisten rajapintojen kohtauttamisesta kiinnostuneita kehittäjiä, jotka toimivat esimerkiksi liiketoiminnan, digitalisaation, tutkimuksen tai henkilöstöjohtamisen parissa.
Kuten julkaisun nimikin jo vihjaa, tulokulmamme digitalisaatiomuutokseen liittyy ihmisten toimintaan - ja erityisesti yhteistoimintaan. Toivomme, että lukija löytäisi julkaisusta ideoita ja esimerkkejä siihen, miten rakentaa työpaikoille avointa, kestävää muutosta tukevaa toimintakulttuuria, miten ottaa kaikki mukaan kehittämiseen ja miten huomioida ja tukea ihmisten hyvinvointia toiminnan muuttuessa.
USCO-projektin aikana yhteiskehitettiin käytännön innovaatioprosessin rakentamista tukeva BOOST+INNO -peli, joka auttaa organisaatioita ymmärtämään, mistä on kyse, kun innovatiivisia ideoita lähdetään kehittämään ja kaupallistamaan. Uskomme BOOST+INNO -pelin ja tämän julkaisun täydentävän toisiaan ja toimivan joko yhdessä tai erikseen tutkimustulostemme hyödyntämisen välineinä käytännön työelämässä.
Kuten julkaisun nimikin jo vihjaa, tulokulmamme digitalisaatiomuutokseen liittyy ihmisten toimintaan - ja erityisesti yhteistoimintaan. Toivomme, että lukija löytäisi julkaisusta ideoita ja esimerkkejä siihen, miten rakentaa työpaikoille avointa, kestävää muutosta tukevaa toimintakulttuuria, miten ottaa kaikki mukaan kehittämiseen ja miten huomioida ja tukea ihmisten hyvinvointia toiminnan muuttuessa.
USCO-projektin aikana yhteiskehitettiin käytännön innovaatioprosessin rakentamista tukeva BOOST+INNO -peli, joka auttaa organisaatioita ymmärtämään, mistä on kyse, kun innovatiivisia ideoita lähdetään kehittämään ja kaupallistamaan. Uskomme BOOST+INNO -pelin ja tämän julkaisun täydentävän toisiaan ja toimivan joko yhdessä tai erikseen tutkimustulostemme hyödyntämisen välineinä käytännön työelämässä.