Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Teboilin ostotoiminnan kehittäminen lounasbuffet toiminnassa

Kuusela, Nina (2011)

 
Avaa tiedosto
Kuusela_Nina.pdf (1.473Mt)
Lataukset: 


Kuusela, Nina
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060611160
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoite oli kehittää Teboilin jo voimassa olevaa ostotoimintaa. Tarkoituksena oli kehittää ostotoimintaa ja yhdenmukaistaa valikoimaa lounasbuffet ruokailu - tilanteessa. Toimeksianto opinnäytetyöhön tuli Teboilin ketjunohjauksesta ja sain sieltä tarvittavaa tietoa tutkimukseen.

Kohteena tarkastelussa oli itsenäiset n. 70 Teboil kauppiasyrittäjää. Tutkimuksen tarkoitus oli kehittää itsenäisten Teboil-kauppiaiden ostotoimintaa ja yhtenäistää toimintatapaa. Teboil on jo valmiiksi laatinut tilauskirjan, reseptiikan, vuosisopimukset sekä valinnut sopimustoimittajat.

Tutkimuksessa käytettiin kvalitatiivista eli laadullista tutkimusmenetelmää teemahaastattelun muodossa. Teemahaastattelujen avulla haluttiin saada tietoa Teboil- ketjulle kauppiaiden ostotoiminnasta lounasbuffet ostoista sekä tavasta toimia reseptiikassa. Haastatteluissa haluttiin selvittää tekijät, joilla saataisiin ketjutoimintakäytäntö toimimaan lounasbuffet- ruokailussa Suomen alueellisten kysyntä- ja makutottumuksien mukaisesti.

Ketjun tavoite oli saada Teboil kauppiaalle ostovolyymin kautta vielä paremmat ostoedut. Samalla kauppias sitoutuu noudattamaan ketjun valikoimaa hyvillä ehdoilla. Tutkimuksen myötä ketju oli halukas parantamaan kauppiaiden ostotoimintaa sekä yhtenäistämään käytäntöjä. Ketjun taholta todettiin, että yhteistyön tulee olla avointa ja läpinäkyvää.

Opinnäytetyö saavutti sille asetetut tavoitteet ja tuloksena saatiin arvokasta tietoa kauppiaan edun mukaiseen ketjunohjaukseen ja ostotoiminnan kehittämiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste