Viraalimarkkinointi yrityksille : Tapaus ravintola Kaijakka
Ahonen, Ari-Pekka (2011)
Ahonen, Ari-Pekka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060811486
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060811486
Tiivistelmä
Opinnäyte käsittelee viraalimarkkinoinnin hyödyntämistä markkinointikampanjassa. Toimeksiantajana oli Ska Ravintolat ja markkinointikohteena ravintola Kaijakka. Tavoitteena oli saada pienillä kustannuksilla aikaiseksi toimiva markkinointitapa.
Ensin työssä perehdytään viraalimarkkinointiin teorian avulla ja käsitellään viraalimarkkinoinnin perusteet. Lisäksi tarkastellaan toteutettuja viraalimainoksia ja kampanjoita.
Toteutusosiossa tarkastellaan kuinka viraalimarkkinoinnin keinoja hyödynnettiin kampanjassa ja kuinka kaikki mainos elementit rakentavat onnistuneen kampanjan. Kampanjaan tuotettiin internet-sivut, mainoksia, viraali-kilpailu, viraali-videoita sekä uudistettu graafinen ilme.
Lopuksi opinnäytetyössä pohditaan kuinka viraalimarkkinointi voi hyödyntää Suomessa pienille yrityksille ja kuinka sen hyödyntäminen on uusi tapa saada yrityksille näkyvyyttä myös Suomessa.
Ensin työssä perehdytään viraalimarkkinointiin teorian avulla ja käsitellään viraalimarkkinoinnin perusteet. Lisäksi tarkastellaan toteutettuja viraalimainoksia ja kampanjoita.
Toteutusosiossa tarkastellaan kuinka viraalimarkkinoinnin keinoja hyödynnettiin kampanjassa ja kuinka kaikki mainos elementit rakentavat onnistuneen kampanjan. Kampanjaan tuotettiin internet-sivut, mainoksia, viraali-kilpailu, viraali-videoita sekä uudistettu graafinen ilme.
Lopuksi opinnäytetyössä pohditaan kuinka viraalimarkkinointi voi hyödyntää Suomessa pienille yrityksille ja kuinka sen hyödyntäminen on uusi tapa saada yrityksille näkyvyyttä myös Suomessa.