Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastutkimus kampanjamainonnasta : Case: Kauppakeskus DUO

Pulakka, Riikka (2011)

 
Avaa tiedosto
Pulakka_Riikka.pdf (2.407Mt)
Lataukset: 


Pulakka, Riikka
Tampereen ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911622
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajana oli Tampereen Hervannassa sijaitsevan kauppakeskus DUOn kauppakeskuspäällikkö. Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää kaksi kertaa vuodessa järjestettävän Hintajumpat-kampanjan tunnettuutta kauppakeskuksen asiakkaiden keskuudessa sekä tutkia kampanjan mainonnan tehokkuutta.

Tutkimukselle oli tarvetta, sillä Hintajumpat-kampanja järjestettiin vasta kolmatta kertaa. Kampanjan aikana kauppakeskus DUOn liikkeissä oli erilaisia liikkeiden vapaasti valitsemia tarjouksia. Lisäksi jokaiselle kampanjapäivälle oli järjestetty ohjelmaa.

Työn teoriaosuudessa käsiteltiin kampanjamainonnan eri vaiheita sen tavoitteista toteutukseen. Mainonta on suuressa roolissa kampanjan onnistumisessa, joten mainonnan eri vaiheita on syytä tarkastella myös teoreettisesta näkökulmasta. Lisäksi teoriaosuudessa käsiteltiin markkinointipsykologiaa, ja sitä miten ihmisen itsensä tiedostamattomat asiat vaikuttavat ostokäyttäytymiseen. Markkinoinnissa tulee siis ymmärtää laaja-alaisesti ihmisen toimintaa.

Tutkimus suoritettiin kvalitatiivisena eli laadullisena tutkimuksena, jossa kysyttiin satunnaisilta kauppakeskuksen asiakkailta kysymyksiä heidän taustastaan sekä koskien Hintajumpat-kampanjaa. Tuloksista käy ilmi kuinka kampanjamainonta on saavuttanut asiakkaat ja minkälaisia mielipiteitä vastaajilla oli kampanjan tarjouksista sekä ohjelmasta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste