Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tilauskonepajan asiakasohjautuva tuotantokonsepti

Lahtinen, Tero (2011)

 
Avaa tiedosto
Lahtinen_Tero.pdf (1.501Mt)
Lataukset: 


Lahtinen, Tero
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911630
Tiivistelmä
Vuosina 2009-2011 maailmanlaajuinen finanssikriisi vaikeutti Suomen vientiteollisuuden toimintaedellytyksiä.
Taloudellinen taantuma näkyi selvästi myös konepajateollisuudessa. Tämän johdosta alihankintakonepajana
toimiva kohdeyritys alkoi pohtia keinoja varautua kiristyvään kilpailutilanteeseen. Kohdeyrityksessä käynnistettiin
kehittämisprojekti, jonka tarkoituksena oli tehostaa keskeisiä toimintoja ja löytää parempia toimintamalleja päähankkijoiden
palvelemiseksi. Selkeänä päämääränä oli uudistaa tuotantokonsepti pohjautumaan aikaisempaa
enemmän asiakkuuksiin.
Kehittämistyölle oli ominaista jatkuvalle parantamiselle tyypilliset pienet parannukset ja toimintamallien uudistukset.
Projektin aikana ja sen jälkeen kohdeyrityksessä pohdittiin myös liiketoimintastrategian muutostarpeita asiakaskentässä
tapahtuvien muutosten johdosta.
Opinnäytetyössä kerrotaan kehittämisprojektin etenemisestä ja tuloksista. Teoriaosuudessa on koottu tietoa kirjallisuudesta
projektiin liittyvän kehittämistyön pääteemoista, joita ovat alihankkijan rooli osana verkostoja, asiakkuuksienhallinta,
muutosjohtaminen ja jatkuva parantaminen. Toteutusosuudessa esitellään kehittämistoimenpiteiden
etenemistä ja tuloksia. Pohdinnassa kerrotaan kehittämisprosessin eri vaiheista ajatellen asiakasohjautuvan
kulttuurin kehittymistä.
Projektin päätyttyä kohdeyrityksellä on paremmat edellytykset reagoida lisääntyneisiin asiakasvaatimuksiin. Kehittämistyön
tuloksena yrityksellä on selkeämpi kuva siitä, miten toimintaa kannattaa kehittää tulevaisuudessa. Yritys
haluaa syventää ja yhtenäistää asiakassuhteitaan. Siksi toimintojen kehittämistä halutaan jatkaa aktiivisesti, jotta
mahdollistetaan strategisemmat kumppanuussuhteet asiakkaiden kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste