Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

The impact of computer‐mediated immediate feedback on developing oral presentation skills: An exploratory study in virtual reality

Van Ginkel, Stan; Ruiz, Dominic; Mononen, Asko; Karaman, Cendel; de Keijzer, Ander; Sitthiworachart, Jirarat (2020)

 
Avaa tiedosto
Van_Ginkel_Ruiz_Mononen_Karaman_de_Keijzer_Sitthiworachart.pdf (430.4Kt)
Lataukset: 


Van Ginkel, Stan
Ruiz, Dominic
Mononen, Asko
Karaman, Cendel
de Keijzer, Ander
Sitthiworachart, Jirarat
Wiley
2020
doi:10.1111/jcal.12424
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202002175642
Tiivistelmä
Feedback plays a central role in learning. Crucial to this is the nature and timing of the feedback. A number of studies have advocated for immediate feedback having the greater potential to influence learning outcomes. However, alternative studies have challenged this and highlighted that delayed feedback is perhaps preferable, especially when calling for more indepth cognitive processing. This experimental study explores these two types within a Virtual Reality (VR) environment designed to facilitate the development of pre-university students’ presentation skills. Participants were divided across two feedback conditions: immediate and delayed. Results showed that students in both groups made significant development in all presentation criteria across the two-week programme. Further, students perceived the environment to be an effective and motivating platform in which to practise their presentation skills. These findings are crucial as educators seek viable alternatives to provide for and enhance learning beyond the traditional confines of the classroom.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste