Jälkimarkkinoinnin vaatimukset ja insinöörikoulutuksen sopivuus : ja mahdolliset parannukset koulutuksessa
Jalava, Jussi (2011)
Jalava, Jussi
Turun ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061512087
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061512087
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia sitä, miten insinöörikoulutus vastaa ammattikorkeakoulussa jälkimarkkinoinnin haasteisiin. Työn tilaajana toimi Turun ammattikorkeakoulu.Työn tarve tuli kokemuksesta korjaamon puolella työskennellässäni ja siitä, miten vähän koulussa oli tärkeää aihetta käsitelty. Tarkoituksena oli tutustua tarkemmin sellaisiin tilanteisiin, mihin törmää melkein jokapäiväisesti
jälkimarkkinoinnissa työskennellessä. Sekä kartoittaa, minkälaista opetusta eri ammattikorkeakoulut tarjoavat opiskelijoilleen. Työssä kuvataan kuluttajariitalautakunnan toimintaa. Käsitellään niitä perusteita, mihin kuluttajariitalautakunnan päätökset perustuvat, miten asioita viedään eteenpäin ja yleiseen toimintatapaan. Esittää kuluttajasuojalaki ja yleiset korjaamoehdot, ja näiden keskinäinen koherenssi. Työn tuloksena ovat toimintaohjeet sekä jälkimarkkinoinnissa työskenteleville, että
korjaamojossa asioiville.
jälkimarkkinoinnissa työskennellessä. Sekä kartoittaa, minkälaista opetusta eri ammattikorkeakoulut tarjoavat opiskelijoilleen. Työssä kuvataan kuluttajariitalautakunnan toimintaa. Käsitellään niitä perusteita, mihin kuluttajariitalautakunnan päätökset perustuvat, miten asioita viedään eteenpäin ja yleiseen toimintatapaan. Esittää kuluttajasuojalaki ja yleiset korjaamoehdot, ja näiden keskinäinen koherenssi. Työn tuloksena ovat toimintaohjeet sekä jälkimarkkinoinnissa työskenteleville, että
korjaamojossa asioiville.