Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Yrkeshögskolan Arcada
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Turismtjänster för ungdomar : Case Musiklägret KOMP!

Adolfsson, Sofie (2011)

 
Avaa tiedosto
Adolfsson_Sofie.pdf (2.935Mt)
Lataukset: 


Adolfsson, Sofie
Arcada - Nylands svenska yrkeshögskola
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011061512155
Tiivistelmä
Syftet med detta arbete är att klargöra vilka faktorer som skapar nöjdhet bland unga re-senärer och hur man ska sköta marknadsföring för ungdomar. Eftersom ungdomar är en växande konsumentgrupp inom turismen är det viktigt att veta varför ungdomar reser och vad de prioriterar under sina resor. Teoridelen består av två delar, en kundtillfreds-ställelse del och en marknadsföringsdel. I kundtillfredsställelsedelen tas tjänstekvalite-ten och upplevelsen som produkt upp, här kommer även ungdomen om konsument i allmänhet fram. I marknadsföringsdelen diskuteras marknadsföring av evenemang och marknadsföring på internet. I detta kapitel tas även lagstiftning om marknadsföring för ungdomar upp.

Den empiriska delen består av en kvantitativ undersökning bland deltagarna på Musik-lägret KOMP! 2010. Deltagarna fick under sista lägerdagen fylla i en enkät med frågor som berörde såväl marknadsföringen som själva lägret. Enligt resultatet var deltagarna nöjda med lägret. Den största orsaken till att deltagarna deltog i lägret var intresset för musik. Deltagarna önskade förbättringar främst inom områden som anmälningsförfa-randet, matserveringen och språkfrågan då deltagarna i lägret var både svensk- och finskspråkiga.
 
The research objective for this thesis is to discuss which factors lead to customer satisfac-tion among young customers. The thesis also clarifies how marketing should be done for teenaged customers. Because teenagers are a growing customer group in tourism, it is important to know why teenagers travel and what they find important when they travel. The theoretic framework is built on two parts. The first part covers customer satisfaction, experiences as products and teenagers as consumers. The second part covers event mar-keting and marketing on the Internet.

A quantitative study was made by handing out questionnaires to all the participants in the summer camp Musiklägret KOMP! 2010. During the last day of the camp the participants answered questions about both the marketing of the summer camp as well as about the camp itself. The results of the study show that the participants were satisfied with the camp. The biggest single reason for taking part in the camp was the theme of the camp, music. The participants mentioned the foodservice, the language barrier and the signing- up process as suggestions for improvement.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste