Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Jyväskylän ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakas on aina oikeassa? : Potilastyytyväisyyskysely Keski-Suomen keskussairaalan päivystyspoliklinikan potilaille

Salmela, Tero; Santala, Annika; Ulfves, Annika (2011)

 
Avaa tiedosto
Salmela_Tero_Santala_Annika_Ulfves_Annika.pdf (903.1Kt)
Lataukset: 


Salmela, Tero
Santala, Annika
Ulfves, Annika
Jyväskylän ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060811484
Tiivistelmä
Hyvä ja laadukas hoito on yksi merkittävistä asioista hoitotyössä. Sitä tutkimalla organisaatio saa arvokasta tietoa kuinka parantaa tuottamaansa palvelua. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Keski-Suomen keskussairaalan päivystyspoliklinikan potilaiden potilastyytyväisyyteen vaikuttavia tekijöitä hoidon aikana. Tutkimuksessa selvitetään miten hoidon aloitus, hoitohenkilökunnalta saatu kohtelu, saatujen tietojen ymmärrettävyys, henkilökunnan ammattitaitoisuus ja perustarpeista huolehtiminen vaikuttavat päivystyspoliklinikan potilaiden tyytyväisyyteen.
Tutkimuksen teoriaosuudessa käsitellään laatua terveydenhuollossa, päivystystoimintaa yleisellä tasolla sekä päivystystoimintaa Keski-Suomen keskussairaalassa. Tutkimus toteutettiin kvantitatiivi-sena tutkimuksena ja tutkimusmateriaali kerättiin käyttämällä kyselylomaketta. Tutkimuksen koh-deryhmä oli Keski-Suomen keskussairaalan päivystyspoliklinikalla käyneet potilaat. Tutkimuksen ajankohdaksi valittiin vuonna 2010 viikolla 43 käyneet potilaat.
Tutkimuksen tuloksista tuli ilmi, että suurin osa vastaajista koki päivystystoiminnan Keski-Suomen keskussairaalassa hyväksi. Hoitohenkilökunnan ammattitaito koettiin erityisen hyvänä. Hyväksi oli koettu myös hoidon aloitus ja hoitoa koskevien asioiden ymmärrettävyys. Odotusajan pituudessa, hoitohenkilökunnalta saadussa kohtelussa ja perustarpeista huolehtimisessa koettiin olevan paran-tamisen varaa. Uusia päivystyspoliklinikantiloja oli kehututtu toimiviksi. Sanallisista palautteista tuli ilmi epäkohtia enemmän kuin positiivista palautetta.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste