Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Perehdyttämisopas vastaanoton uusille työntekijöille : Holiday Club Tampereen Kylpylä

Oksanen, Marianne (2009)

 
Avaa tiedosto
opityo.pdf (425.7Kt)
Lataukset: 


Oksanen, Marianne
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200905283414
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda Holiday Club Tampereen Kylpylän vastaanoton uusille työntekijöille perehdyttämisopas. Opinnäytetyön aiheen sain toimeksiantona. Idea opinnäytetyöhön syntyi, kun mietin mistä voisin tehdä opinnäytetyön ja miten voisin hyötyä pitkästä työkokemuksestani kyseisessä hotellissa. Tarkoitukseni opinnäytetyössä oli selvittää millainen perehdyttämisopas olisi toimivin ja käytännöllisin perehdyttäessä Holiday Club Tampereen Kylpylän vastaanoton uusia työntekijöitä ja tältä pohjalta luoda perehdyttämisopas. Oppaan on tarkoitus olla käyttökelpoinen perehdyttäessä joko työharjoittelijaa tai alan työkokemusta omaavaa työntekijää sekä olla apuvälineenä koko perehdyttämisen ajan, sillä opas on tarkistuslista-tyyppinen. Lisäksi yhtenä tavoitteena oli, että perehdyttämisopas helpottaisi vastaanoton vuoropäälliköiden ja vastaanottovirkailijoiden perehdyttämistyötä.

Perehdyttämisopas vastaanoton uusille työntekijöille oli produktityyppinen opinnäytetyö ja sen päämääränä oli luoda käyttökelpoinen, selkeä ja konkreettinen opas. Opinnäytetyötäni varten tein projektisuunnitelman sekä projektiaikataulun. Projektin loppuraportin sisällytin viimeiseen lukuun, jossa esittelen myös johtopäätökset. Perehdyttämisopas toteutettiin hotellipäällikölle, kahdelle vastaanoton vuoropäällikölle ja yhdeksälle vastaanottovirkailijalle tehdyn kyselyn sekä perehdyttämistä koskevan kirjallisuuden avulla. Lisäksi käytin apuna omaa työkokemustani kyseisessä vastaanotossa.

Tekemäni kyselyn perusteella sain uusia ja hyviä näkemyksiä siitä, millainen oppaan tulisi olla. Näkemykset olivat suurelta osin sitä mitä odotinkin, mutta uusia ideoita tuli. Perehdyttämisopas vastaanoton uusille työntekijöille on siis koottu kyselyn kautta saamien vastausten sekä omien kokemusteni pohjalta. Tekemäni kyselyn perusteella perehdyttämisopas tuli tarpeeseen ja nimenomaan tarkistuslista-tyyppistä perehdyttämisopasta oli kaivattu. Kyselyjen vastauksilla oli merkittävä rooli laatiessani oppaan sisältöä ja koin, että vastaajatkin ymmärsivät tämän, sillä jokainen vastasi kyselyyni. Kyselylomakkeissa oli myös jonkin verran perehdyttämiseen liittyviä kehittämisehdotuksia ja ne esitellään työn viimeisessä kappaleessa johtopäätökset ja kehitysehdotukset.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste