Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Digimarkkinointisuunnitelma pk-yritykselle : Digimarkkinointia kustannustehokkaasti

Moilanen, Niko (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (692.1Kt)
Lataukset: 


Moilanen, Niko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002212649
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten rakentaa kustannustehokas digimarkkinointisuunnitelma pk-yritykselle ja mitä kanavia yrityksen kannattaa käyttää hyväkseen toteuttaessaan suunnitelmaa. Työssä pyrittiin ottamaan huomioon pienyrittäjän rajallinen markkinointibudjetti ja myös markkinoinnin kohderyhmä, joka kohdentui yrittäjän haastattelun myötä. Lisäksi suunnitelmassa pyrittiin ottamaan myös pienyrittäjän rajalliset henkilöstöresurssit markkinointiin. Käytännössä se tarkoitti tässä tapauksessa lähinnä yrittäjää itseään.

Työn teoriaosuudessa pyrittiin selvittämään laajasti mitä markkinointi on, mitä tarkoitetaan digimarkkinoinnilla ja mitä ovat digimarkkinoinnin eri kanavat. Teoriaosuudessa käytettiin sekä sähköisiä- että kirjallisia lähteitä monipuolisesti ja pyrittiin saamaan mahdollisimman tuoretta tietoa varsinkin alati muuttuvasta digimarkkinoinnista. Teoriaosuudessa käytiin läpi yksityiskohtaisesti, mistä digimarkkinointi koostuu ja etenkin sosiaalisen median eri kanavia käytiin läpi, jotta tiedettiin, mihin sosiaalisen median kanaviin case-yrityksen kannatti lähteä mukaan.

Empiirisessä osuudessa tehtiin yritykselle digimarkkinointisuunnitelma käyttäen hyödyksi SOSTAC-mallia. Siinä ideana on jakaa markkinoinnin suunnittelu kuuteen osaan: nykytila, tavoitteet, strategia, taktiikat, toiminta sekä seuranta ja mittaus. Opinnäytetyön teorian pohjalta toiminallisen osuuden taktiikoiksi valittiin hakukonemarkkinointi, sosiaalinen media; Facebook ja Instagram sekä sähköpostimarkkinointi. Jokaiselle taktiikalle luotiin tavoite, toimintasuunnitelma sekä suunnitelma seurannasta ja tulosten mittaamisesta.

Opinnäytetyön tuloksena syntyi digimarkkinointisuunnitelma, jota yritys voi käyttää hyödykseen rakentaessaan digimarkkinointiaan tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste