Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Hämeen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Customers’ Perceptions of Digital and Personal Customer Service : Case: UPM Communication Papers, Finland

Harjumäki, Erika (2020)

 
Avaa tiedosto
Final thesis (1.418Mt)
Lataukset: 


Harjumäki, Erika
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002252716
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia digitaalisen ja henkilökohtaisen
asiakaspalvelukanavan asiakastyytyväisyyttä ja muodostaa niihin
parannusehdotuksia. Digitaaliset itsepalvelukanavat ovat muokanneet
perinteisen henkilökohtaisen asiakaspalvelun kysyntää ja tarpeita.
Tutkimuksen toimeksiantaja on UPM Sales Oy, joka on ollut edelläkävijänä
tuomassa suomalaiseen paperiteollisuuteen myös digitaalisen
palvelukanavan asiakkailleen.
Kokonaisvaltaisen asiakaskokemuksen tarkka tutkiminen on tärkeää, jotta
voi löytää ja ymmärtää asiakkaiden arvoja ja tarpeita matkan varrella.
Yritysten välisessä kaupassa vielä tärkeämpää on ymmärtää
loppuasiakkaan tarpeet voidakseen ennakoida niitä ja tuottaa paras
asiakaskokemus oikean palvelukanavan kautta. Tämä laadullinen
tapaustutkimus toteutettiin puolistrukturoituina asiakashaastatteluina.
Asiakastyytyväisyyttä tulisi tutkia jatkuvasti, koska asiakkaiden mielipiteet,
arvot ja tarpeet ovat muuttuvia.
Digitaalinen palvelukanava koettiin helppona kanavana suorittaa
päivittäisiä rutiininomaisia työtehtäviä. Henkilökohtaiseen
palvelukanavaan otettiin useimmiten yhteyttä, kun tehtävässä oli jotain
normaalista poikkeavaa. Johtopäätöksenä voidaan sanoa, että eri
palvelukanavat eivät poissulje toisiaan vaan tukevat kokonaisvaltaista
asiakaskokemusta. Siinä missä digitaalisessa palvelukanavassa tulisi pystyä
suorittamaan helppoja rutiinitehtäviä nopeasti, henkilökohtaisessa
palvelukanavassa tulisi olla laajaa asiantuntemusta ja kykyä ratkaista
vaikeampiakin ongelmia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste