Asukkaiden käsitykset Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokrataloista
Kujanpää, Aino-Maria (2020)
Kujanpää, Aino-Maria
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002272832
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202002272832
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on selvittää Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalojen asukkaiden käsityksiä yrityksestä, sen imagosta ja markkinointiviestinnästä. Tavoitteena oli tuottaa toimeksiantajalle sellaista tietoa, mitä se voi hyödyntää kehittääkseen imagoaan.
Teoriaosassa käsitellään kiinteistö- ja vuokra-asuntomarkkinaa ja markkinan viestinnän erityispiirteitä, markkinointiviestintää sekä imagoa käsitteenä. Opinnäytetyön empiriaosassa suoritettiin kvantitatiivinen tutkimus internetkyselynä Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalojen nykyisille asukkaille. Lisäksi opinnäytetyössä tuodaan esille asukkaiden näkemyksiä, joita on saatu asukkailta kyselyn avoimista kommenteista.
Opinnäytetyön myötä toimeksiantaja sai yksityiskohtaista tietoa siitä, millaisena yrityksen imagoa pidetään ja mihin kohtiin pitäisi keskittyä, jotta se voi parantaa imagoaan ja asiakaspitoaan. The purpose of this thesis is to find out what kind of perceptions Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalot’s residents have about the company and of company’s image and about the way it uses marketing communication. The aim was to provide Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalot with the data, that it could use in developing its image.
The theoretical part is telling about real estate and real estate market and the special features of the market, marketing communications and image as a concept. In the empirical part a quantitative survey was carried out, as an internet questionnaire for current residents of the Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalot. The Thesis also presents the residents’ views, obtained from the open comments of the survey.
The thesis results provide the client with detailed information on how the company image is considered and in what things it should be focus on to improve its image and keeping its current customers.
Teoriaosassa käsitellään kiinteistö- ja vuokra-asuntomarkkinaa ja markkinan viestinnän erityispiirteitä, markkinointiviestintää sekä imagoa käsitteenä. Opinnäytetyön empiriaosassa suoritettiin kvantitatiivinen tutkimus internetkyselynä Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalojen nykyisille asukkaille. Lisäksi opinnäytetyössä tuodaan esille asukkaiden näkemyksiä, joita on saatu asukkailta kyselyn avoimista kommenteista.
Opinnäytetyön myötä toimeksiantaja sai yksityiskohtaista tietoa siitä, millaisena yrityksen imagoa pidetään ja mihin kohtiin pitäisi keskittyä, jotta se voi parantaa imagoaan ja asiakaspitoaan.
The theoretical part is telling about real estate and real estate market and the special features of the market, marketing communications and image as a concept. In the empirical part a quantitative survey was carried out, as an internet questionnaire for current residents of the Kiinteistö Oy Kaarinan Vuokratalot. The Thesis also presents the residents’ views, obtained from the open comments of the survey.
The thesis results provide the client with detailed information on how the company image is considered and in what things it should be focus on to improve its image and keeping its current customers.