Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Turun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Liedon Säästöpankin sisäinen työnantajakuva

Tujula, Tiia (2020)

 
Avaa tiedosto
Tujula_Tiia.pdf (1011.Kt)
Lataukset: 


Tujula, Tiia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003032956
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaisia mielikuvia Liedon Säästöpankin henkilöstöllä on työnantajastaan ja saada siten käsitys organisaation sisäisestä työnantajakuvasta. Lisäksi haluttiin selvittää, kuinka voidaan paremmin toteuttaa yrityksen tavoitetta osallistavasta ja uudistumisen mahdollistavasta yrityskulttuurista.

Sisäinen työnantajakuva muodostuu henkilöstön omista kokemuksista ja on siten aina subjektiivinen. Työnantajalla on kuitenkin mahdollisuuksia vaikuttaa sekä sisäiseen- että ulkoiseen työnantajakuvaan. Teoriaosuus koostuu pääosin HR-alan ja markkinoinnin kirjallisuudesta, jossa määritellään työnantajakuvan muodostumiseen vaikuttavia tekijöitä. Työnantajakuvan muodostamisessa ei riitä vain mielikuvien rakentaminen, kuten lupaamalla hyviä etenemismahdollisuuksia ja innovatiivista työympäristöä, jossa kehittyä, vaan yrityksen täytyy myös lunastaa annetut lupaukset. Opinnäytteen tutkimusosuus toteutettiin kvantitatiivisena kyselytutkimuksena. Henkilöstölle lähetetyllä kyselytutkimuksella selvitettiin yrityksen tämänhetkisiä vahvuuksia työnantajana sekä sopivia tapoja osallistua organisaation kehitykseen. Kyselyn toteutuksessa ja vastauksien analysoinnissa käytettiin Lyytin kyselytyökalua.

Tulosten mukaan henkilökunta arvostaa erityisesti yrityksen yhteisöllistä työympäristöä, mukavia työkavereita ja itse mielenkiintoista työtä. Yrityksen arvoista ja imagosta ollaan ylpeitä ja yrityksen sisällä uskotaan oman kehittymisen mahdollisuuksiin. Organisaation muutoksiin ja kehittämiseen henkilöstö osallistuisi mieluiten palavereissa, eikä käyttäen sähköisiä työkaluja.

Tuloksia voidaan hyödyntää yrityksen sisäisen työnantajakuvan parantamisessa, sekä työntekijöiden sitouttamisessa yritykseen ja sen kehittämiseen. Panostamalla henkilöstön työssä arvostamiin asioihin ja kehittämällä puutteellisia asioita, parannetaan niin henkilöstön sitoutumista yritykseen, työssä viihtyvyyttä kuin yrityksen sisäistä työnantajakuvaa. Sisäisen työnantajakuvan ymmärtäminen auttaa yritystä myös näkemään sen vahvuudet työnantajana ja kehittämään omaa kilpailuetuaan tavoitellessaan alan ammattilaisia.
 
The objective of this thesis was to describe what kind of image the staff at Liedon Säästöpankki has of its employer and to get an idea of the employer image inside the organisation. In addition, the aim was to study how to better fulfill the company's goal of being inclusive and open to changes.

The internal employer image consists of the staff’s experiences and thus is always subjective. However, it is possible for the employer to affect both internal and external employer image. The theory consists mainly of HR and marketing literature to determine the factors that influence the formation of an employer image. Building an employer image is not just about building a mental image, by promising good progress and an innovative work environment, but the company also needs to live up to its promises. The research part of the thesis was carried out as a quantitative survey. With the questionnaire survey sent to the staff the present strengths of the company were clarified as an employer as well as appropriate ways to contribute to organizational development. Survey was carried out and analyzed by using the questionnaire tool, Lyyti.

According to the results, the staff appreciates the communal working environment, nice colleagues and interesting work itself. Employees are proud of the company’s values and reputation and employees believe in their own development and opportunities within the company. The staff would preferably participate in organizational change and development with the group in the meetings, rather than by using electronic tools.

The results can be used for the improvement of the employer image inside the company and engaging of employees to the company and its development. By investing in matters that employees appreciate at work, and by developing the ones that are lacking, the company can improve employee engagement, job satisfaction, and the company's internal employer image. The understanding about the internal employer image helps the company also to see its strengths as an employer and to develop its own competitive advantage when reaching for the professionals of the field.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste