Visuaalinen ilme Porvoo Design Camp -tapahtumalle
Heinonen, Niina (2020)
Heinonen, Niina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003053036
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202003053036
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda Porvoo Design Camp -tapahtumalle visuaalinen ilme. Opinnäytetyön lopputuotteena syntyi graafinen ohjeistus visuaaliselle ilmeelle. Ohjeistus sisältää logon, värimaailman, typografian, elementit sekä kuvamaailman. Tapahtuma järjestettiin yhteistyössä porvoolaisten yrittäjien sekä Haaga-Helian kanssa. Tapahtuman visuaalinen ilme on minimalistinen, ajaton ja laadukas.
Tavoitteena oli laadukas, minimalistinen ja kilpailijoista erottuva ilme.
Tapahtuman visuaalisen ilmeen suunnittelu sai alkunsa huhtikuussa 2018.
Opinnäytetyöprosessissa suunnittelijalla oli melko vapaat kädet ja tapahtuman ensikerran vuoksi toimeksiantaja oli alkuun epäselvä. Ensimmäiset ideat käytiin läpi toimeksiantajien kanssa, jonka jälkeen suunnittelija jatkoi vapailla käsillä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi brändi, brändi-identiteetti ja brändin rakentaminen, jotka ovat vahvasti sidoksissa visuaaliseen ilmeeseen. Teoriaosuudessa käydään näiden lisäksi läpi visuaaliseen ilmeeseen ja graafiseen suunnitteluun kuuluvat eri osa-alueet, kuten logo, typografia ja värit. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa pohjalle on tehty vertailuanalyysi alan muista tapahtumista, jonka avulla sai hyvän ymmärryksen alan toimijoiden visuaalisista ilmeistä. Tämän pohjalta oli helpompaa luoda joukosta erottuva ilme. Visuaalinen ilme on luotu teorian, vertailuanalyysin ja toimeksiantajien toiveiden pohjalta.
Porvoo Design Camp -tapahtuma järjestettiin marraskuussa 2019.
Tavoitteena oli laadukas, minimalistinen ja kilpailijoista erottuva ilme.
Tapahtuman visuaalisen ilmeen suunnittelu sai alkunsa huhtikuussa 2018.
Opinnäytetyöprosessissa suunnittelijalla oli melko vapaat kädet ja tapahtuman ensikerran vuoksi toimeksiantaja oli alkuun epäselvä. Ensimmäiset ideat käytiin läpi toimeksiantajien kanssa, jonka jälkeen suunnittelija jatkoi vapailla käsillä.
Opinnäytetyön teoriaosuudessa käydään läpi brändi, brändi-identiteetti ja brändin rakentaminen, jotka ovat vahvasti sidoksissa visuaaliseen ilmeeseen. Teoriaosuudessa käydään näiden lisäksi läpi visuaaliseen ilmeeseen ja graafiseen suunnitteluun kuuluvat eri osa-alueet, kuten logo, typografia ja värit. Visuaalisen ilmeen suunnittelussa pohjalle on tehty vertailuanalyysi alan muista tapahtumista, jonka avulla sai hyvän ymmärryksen alan toimijoiden visuaalisista ilmeistä. Tämän pohjalta oli helpompaa luoda joukosta erottuva ilme. Visuaalinen ilme on luotu teorian, vertailuanalyysin ja toimeksiantajien toiveiden pohjalta.
Porvoo Design Camp -tapahtuma järjestettiin marraskuussa 2019.